عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آل‌ سعود منشا تمام فتنه‌های منطقه است/ بزرگ‌نمایی ناآرامی‌های عراق تاثیری بر راهپیمایی اربعین نخواهد داشت

علیرضا ابراهیمی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یکی از راهکارهای اساسی در ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمانان است، گفت: سعودی منشا تمام فتنه‌هایی هستند که امروز در منطقه و دنیا نشر پیداکرده است.
کد خبر: ۳۶۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ - 10October 2019

///«علیرضا ابراهیمی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه ممانعت از حضور گسترده زائران اربعین در کربلا یکی از مهم‌ترین اهدافی است که دشمنان دنبال می‌کنند، اظهار داشت: باید بپذیریم غربی‌ها که در حقیقت دشمن تراز اول امت اسلامی هستند، در تحقق اهداف شومشان ناکام مانده‌اند؛ چرا که ارادت قلبی مسلمانان به معصومین (ع) و به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) پایان‌ناپذیر است.

این مقام مسئول ایجاد انحراف در مراسم عظیم اربعین را یکی دیگر از اهداف دشمنان عنوان کرد و افزود: اینکه آمریکا و متحدانش، وحدت امت اسلامی را عامل مهمی در جهت زوال قدرتشان می‌دانند بر کسی پوشیده نیست؛ لذا با آگاهی نسبت به این مسئله که یکی از راهکارهای اساسی در ایجاد وحدت و همبستگی مسلمانان راهپیمایی اربعین است، آن‌ها در تلاش هستند تا با ایجاد انحرافات مذهبی به این مراسم خدشه وارد کنند.

وی خدمت‌رسانی موکب‌داران اربعین را در افزایش مودت و اتحاد زائران مهم دانست و ضمن پرهیز موکب‌داران از مسائل تفرقه‌انگیز تصریح کرد: اینکه زائران را دعوت کنیم به غذای ایرانی یا موکب ایرانی و برجسته کردن این موضوع باعث تفرقه و ناراحتی مردم عراق به عنوان میزبان زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهد شد و ما به عنوان خادمان این زائران، باید از این قبیل موارد تفرقه‌انگیز پرهیز کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: موکب‌هایی که به صورت تلفیقی و مشترک بین مردم ایران و عراق با پیوست فرهنگی اداره می‌شود از موفق‌ترین موکب‌ها در ایام اربعین حسینی است.

ابراهیی با اشاره به جنایات مختلف سعودی‌ها در منطقه گفت: سعودی منشا تمام فتنه‌هایی هستند که امروز در منطقه و دنیا نشر پیداکرده است. به‌تازگی پرده‌ها هم کنار رفته و آن‌ها به‌صراحت با اسرائیلی‌ها قرارداد می‌بندند و با آن‌ها همکاری می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مقابل، دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا در ذهن بشریت احساس خطر کرده و احساس نگرانی می‌کنند؛ زیرا اگر فرهنگ عاشورا جهانی شود، بشریت را علیه ظلم و ستم حکام جور به قیام وا می‌دارد و می‌تواند زمینه سرنگونی مستکبران را فراهم کند بنابراین تلاش می‌کنند تا از گسترش راهپیمایی اربعین جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سانسور شدید راهپیمایی اربعین در رسانه‌های دشمن خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند یا خبری از این راهپیمایی منتشر نشود یا اینکه نقاط ضعفی از این راهپیمایی پیدا و بزرگ کند و تحرکات برخی شیعیان انگلیسی را پررنگ کند.

وی ادامه داد: بزرگ‌نمایی ناآرامی‌ها در عراق نیز با این هدف انجام گرفت تا زائران اربعین از ترس ناامنی در عراق در این مراسم حضور نیابند در حالی‌که هر سال به تعداد زائران افزوده می‌شود و راهپیمایی اربعین در حال تبدیل شدن به یک حرکت جهانی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار