تحریم های آمریکا روند درمان مصدومان سلاح های شیمیایی را مختل کرده است

سفیر ایران در هلند گفت: تحریم‌های آمریکا تامین دارو و درمان بیش از 70 هزار قربانی سلاح‌های شیمیایی در کشور را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۳۶۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ - 09October 2019

تحریم های آمریکا روند درمان مصدومان سلاح های شیمیایی را مختل کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، علیرضا کاظمی ابدی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیابی، طی سخنرانی روز چهارشنبه 20 شهریور در نود و دومین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با اشاره به اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این تحریم‌های غیر انسانی بر تامین دارو و درمان بیش از 70 هزار قربانی سلاح‌های شیمیایی در کشورمان تاثیر منفی گذاشته و عملا روند درمان مصدومان حملات شیمیایی را با دشواری روبرو کرده است

کاظمی ابدی در این جلسه خواهان تلاش کشورهای عضو سازمان برای کمک به مصدومان شیمیایی از جمله از محل صندوق کمک‌های داوطلبانه به قربانیان شیمیایی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان ضمن تأکید بر ضرورت تحقق جهانشمولی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی بیان کرد: سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی تهدید بزرگی برای کشورهای منطقه و صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی همچنین اقدامات آمریکا به عنوان تنها دارنده سلاح‌های شیمیایی بین کشورهای عضو کنوانسیون در جهان را برای انهدام باقیمانده سلاح‌های شیمیایی‌اش کافی ندانست و خواهان تسریع در این امر مطابق تعهدات موجود در کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی شد.

همچنین کاظمی ابدی ضمن ابراز خرسندی از همکاری سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، ابراز امیدواری کرد که همکاری دو طرف تا محو تروریسم شیمیایی تداوم یابد.

نود و دومین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی از روز سه شنبه 16 مهر در مقر سازمان مذکور در لاهه هلند شروع به کار کرد و تا روز جمعه 19مهر به کار خود ادامه خواهد داد.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی دارای 193 عضو می‌باشد و در نشست‌های اجرایی سازمان کشورهای عضو آخرین تحولات و سیاستگذاریهای بین‌المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاحهای شیمیایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها