آیین اختتامیه هفتمین کنگره «ادبیات پایداری» در کرمان برگزار شد

آیین اختتامیه هفتمین کنگره «ادبیات پایداری» با حضور سردار سرتیپ «داوود عامری» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در تالار اندیشه دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ - 09October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، هفتمین کنگره «ادبیات پایداری» که از امروز در تالار وحدت دانشگاه شهیدباهنر کرمان آغاز به کار کرده بود، عصر امروز با قرائت مقالات برتر توسط اساتید و پژوهشگران عرصه «ادبیات پایداری» در تالار اندیشه دانشگاه شهید باهنر کرمان به کار خود پایان داد.

در پایان این مراسم که سردار سرتیپ «داوود عامری» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس نیز حضور داشت، «عنایت الله شریف پور» رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه شهید باهنر کرمان به قرائت بیانیه هیئت داوران هفتمین کنگره ادبیات پایداری پرداخت.

آیین اختتامیه هفتمین کنگره «ادبیات پایداری» در کرمان برگزار شد

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

پایداری یکی از شاخصه‌های اصلی و ویژگی های مهم فرهنگی مردم ایران است.سرزمین پهناور و سرافراز ایران اسلامی در طول تاریخ پرفرازو نشیب خویش به دلایل گوناگون مورد هجوم دشمنان خارجی و استبدادگران داخلی بوده است. هنرمندان و فرهیختگان ما با نگاه باطل ستیزانه و حق طلبانه خود زیباترین سروده ها و آثار ادبی پایداری را با تاسی به آموزه های عمیق دینی و مذهبی به بشریت عرضه کرده اند.

دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران، حادثه ای بزرگ و سرنوشت ساز بود که در بستر مجموعه ای ازعوامل و زمینه‌هایی مختلف شکل گرفت. این حماسه شگرف و جاودان حامل فرهنگ و ادبیات ویژه ای است که آن را از جنگ های متعارف بشری متمایز می سازد. پرداختن به جنبه‌های مختلف ادبیات دفاع مقدس به طور خاص و ادبیات پایداری و مقاومت به صورت عام در کشف پیام‌های درخشان این نوع ادبیات ویژه بسیار موثر است.

هفتمین کنگره ادبیات پایداری با در نظرگرفتن این امر که ادبیات پایداری یکی از شاخه‌های ادبیات فارسی و بلکه ادبیات جهانی است که سرگذشت هویت دینی و ملی و حتی فردی را در مبارزه با جاه طلبی ها، سرکشی های بیگانگان و خودکامگان و جریان فکری و فرهنگی منحرف و سرانجام بت های اقتصادی و صاحبان زر و زور و تزویر بازگو می نماید و با بیانی هنری نمونه هایی عالی از مبارزه و پایداری را فراهم می سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار