ریاض، بغداد، منامه و ابوظبی عملیات ترکیه در سوریه را محکوم کردند

عربستان، عراق، امارات و بحرین عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرقی سوریه را محکوم کردند.
کد خبر: ۳۶۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱ - 09October 2019
ریاض، بغداد، منامه و ابوظبی عملیات ترکیه در سوریه را محکوم کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عربستان سعودی و عراق عملیات ترکیه در مناطق شمال شرقی سوریه را که از عصر روز چهارشنبه آغاز شده است، محکوم کردند.
 
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس» گزارش داد که ریاض هرگونه «تجاوز» ارتش ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه را محکوم می‌کند.
 
از سوی دیگر، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق نیز گفت که عملات ترکیه در شمال شرقی سوریه محکوم است.
 
رئیس‌جمهور عراق در صفحه توییتر خود عملیات ارتش ترکیه در شمال شرقی سوریه را محکوم کرد و گفت که «عناصر افراطی و تروریستی از این اوضاع سوء استفاده خواهند کرد».
 
دولت امارات نیز این عملیات ترکیه را محکوم کرد و آن را «تجاوزی آشکار به حاکمیت کشور برادر عربی» خواند.
 
وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرد.
 
وزارت خارجه امارات چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور «با شدیدترین لحن، اقدام نظامی ترکیه به سوریه را محکوم می‌کند. این اقدام ترکیه تجاوز آشکار به حاکمیت کشور برادر عربی است و با قوانین بین‌المللی منافات دارد».
 
«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه (۱۷ شهریور) از آغاز عملیات نظامی این کشور علیه شبه‌نظامیان کرد سوری مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه خبر داد.
 
اردوغان در صفحه رسمی توئیتر خود اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرده و نوشت: «نیرو‌های مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ. ک. ک/ی. پ. گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرز‌های جنوبی خود است».
 
«فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه پس از آغاز رسمی عملیات «چشمه صلح» مدعی شد که هدف از عملیات ترکیه، بازگرداندن صلح به سوریه است.
 
انتهای پیام/341
نظر شما
پربیننده ها