سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

خروج واحدهای صنعتی وزارت دفاع و پادگان‌ها از تهران/ اقدامات نیرو‌های مسلح در برقراری امنیت پایتخت به خوبی در حال انجام است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اقداماتی که نیرو‌های مسلح در ارتش، سپاه و ناجا برای دفاع و امنیت محدوده پایتخت باید انجام بدهند، به خوبی در حال انجام است.
کد خبر: ۳۶۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ - 10October 2019

اقدامات نیرو‌های مسلح در برقراری امنیت پایتخت به خوبی در حال انجام استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه بازدید از سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد کل نیرو‌های مسلح با اعزام تیم‌هایی به ارتش، سپاه و ناجا به ارزیابی آن‌ها می‌پردازد که حضور امروز ما در سپاه تهران بزرگ نیز در همین راستا بود.

وی با اشاره به اینکه در پادگان ولیعصر سپاه تهران بزرگ فرماندهان شهیدی، چون متوسلیان، همت و کاظمی حضور داشتند، افزود: سپاه امنیت کلان تهران را بر عهده دارد که توسط قرارگاه ثارالله تامین می‌شود؛ همچنین سپاه تهران بزرگ در قالب ۲۳ ناحیه و بیش از هشت هزار پایگاه مقاومت، بسیجان را سازماندهی کرده است که کار‌های ارزشمند و اقدامات امنیت‌ساز فراوانی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: سپاه در تهران تمهیدات و اقدامات امنیتی را در مراسم‌های مختلف مانند سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و راهپیمایی ۲۲ بهمن را هر سال در حمایت از ناجا انجام می‌دهد؛ البته غیر از این کارها، در کمک به محرومین و سیل‌زدگان زدگان و احداث اردوگاه برای ترک اعتیاد معتادان نیز انجام می‌دهد.

سردار باقری تصریح کرد: در ارزیابی یکپارچه‌ای که از همه نیر‌وهای مسلح داشتیم، اقدامات نیرو‌های مسلح در ارتش، سپاه و ناجا برای دفاع و امنیت محدوده پایتخت باید انجام دهند، به خوبی در حال انجام است؛ در همین راستا نواقص و مشکلات نیز احصا و ابلاغ شد تا با رفع آن‌ها شاهد امنیت مناسب‌تری در تهران باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر خروج پادگان‌های نظامی از تهران هم عنوان کرد: خروج پادگان‌ها از تهران چون مصوبه قانونی است، ما هم نسبت به آن پایبند هستیم بر این اساس فقط بخش‌های ستادی که اداری محسوب می‌شوند طبق قانون در شهر باقی می‌مانند.

وی اضافه کرد: بنابراین در طی سال‌های اخیر نیروهای مسلح و واحدهای صنعتی وزارت دفاع مانند باطری‌سازی از تهران خارج شدند و بخش‌هایی هم که باقی مانده‌اند در حال مذاکره با شهرداری، استانداری و وزارت راه و شهرسازی هستند تا با توافقی که در خصوص جابه جایی زمین صورت می‌گیرد، این واحد‌های باقی‌مانده نیز به خارج منتقل شوند و این هم در حال اجرا است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها