فرمانده انتظامی خوزستان:

آماده کمک‌رسانی به کشور عراق هستیم

حیدر عباس زاده بابیان اینکه طبق توافق‌های صورت گرفته حمل‌ونقل زائران در درون عراق بر عهده خود این کشور است، گفت: ما آماده کمک‌رسانی به این کشور هستیم اما باید با رایزنی‌هایی این امر به موافقت عراق برسد.
کد خبر: ۳۶۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ - 10October 2019

در صورت نیاز و توافق، آماده کمک‌رسانی به کشور عراق هستیم

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، سردار «حیدر عباس زاده» فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه مرزهای چذابه و همچنین شلمچه در زمینه خدمت‌رسانی به زائران آمادگی ۲۴ ساعته را دارند، اظهار داشت: این مرزها بدون معطلی و در ظرف دو تا سه دقیقه مهر خروج را در گذرنامه افراد درج می‌کنند اما مشکل معطلی مردم در عراق است و در این زمینه دغدغه‌هایی وجود دارد.

وی افزود: اگر طرف عراقی آمادگی داشته باشد ما در طول روز از مرز شلمچه قادر به خروج 150 هزار نفر هستیم اما اگر مردم را از مرز خارج کنیم قاعدتاً به دلیل زیرساخت‌های ضعیف عراق همه مردم در آن سوی مرز معطل خواهند ماند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: یکی از مشکلات امروز مردم در مرز عراق این است که اتوبوس به اندازه کافی برای انتقال زائران به نجف و کربلا وجود ندارد و مردم در خاک عراق بسیار معطل شده اند.

عباس زاده بابیان اینکه طبق توافق‌های صورت گرفته حمل‌ونقل زائران در درون عراق بر عهده خود این کشور است، تاکید کرد: ما آماده کمک‌رسانی به این کشور هستیم اما باید با رایزنی‌هایی این امر به موافقت عراق برسد.

وی همچنین با بیان اینکه حمل‌ونقل و پایانه‌های استان خوزستان 24 دستگاه اتوبوس به خاک عراق ارسال کرده و 30 اتوبوس دیگر هم ارسال می‌شود اما این میزان اتوبوس هم کفاف این همه زائر را نمی‌دهد، افزود: معتقدیم عراق خیلی در برابر تصمیم کمک خواستن از کشور ایران در راستای انتقال زائران مقاومت نخواهد کرد و به‌زودی مشکلات مردم مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار