تعقیب و نابودی عناصر داعش در بیش از یک سوم خاک عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد مرحله ششم عملیات «اراده پیروزی» در تعقیب و نابودی بقایای عناصر داعش در بیش از هشت هزار کیلومتر از خاک عراق به اهداف متعدد خود دست یافته و ظرف روزهای آتی تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۳۶۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ - 10October 2019

تعقیب و نابودی عناصر داعش در بیش از یک سوم خاک عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیروهای مشترک عراقی در چارچوب عملیات «اراده پیروزی» برای چهارمین روز پیاپی به تخریب مخفیگاه‌ها و بقایای باندهای داعش در بیش از یک سوم مساحت این کشور ادامه می‌دهند.

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز پنجشنبه گفت نیروهای امنیتی به چندین هدف از ششمین مرحله عملیات اراده پیروزی و نابودی بقایای تروریست‌های داعش در شمال و غرب این کشور دست یافتند.

رسول در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تأکید کرد که این عملیات با هدف جستجو و پاکسازی منطقه‌ای به طول هشت هزار و پانصد کیلومتر مربع انجام شده است که شامل مناطق بیابانی، دشت و دره در استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و الانبار است.

سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: «در این عملیات یگان‌هایی از صلاح الدین، الانبار، الجزیره، مقر کرکوک، فرماندهی عملیات مشترک، الحشد الشعبی، پلیس فدرال و هنگ اضطراری مشارکت دارند و تاکنون به چندین هدف مشخص دست یافته‌اند.»

وی افزود: «این عملیات همچنان ادامه دارد و مکمل پنج مرحله قبلی است که توسط یگان‌های مشترک عراقی انجام شده است.»

رسول با اشاره به اینکه در روزهای آینده پس از پایان مرحله ششم اراده پیروزی عملیات دیگری نیز برای سرکوب بقایای داعش انجام خواهد شد، افزود: «ما همچنان به ریشه کن کردن بقایای این باندهای تروریستی ادامه می‌دهیم.»

سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت با وجود حمایت ائتلاف بین المللی ضد تروریسم از این عملیات اما بخش عمده آن توسط نیروی هوایی عراق انجام شده است.

رشته کوه‌های حمرین که در استان‌های صلاح الدین، کرکوک و دیالی در شمال و شرق عراق امتداد دارد، یکی از مهم‌ترین مناطقی است که عناصر داعش با حفر تونل‌هایی در آنجا مخفی شده یا از آنجا به نیروهای عراقی حمله می‌کنند.

در همین راستا وزارت دفاع عراق اعلام کرد، نیروی هوای ارتش عراق امروز پنجشنبه گروهی از عناصر داعش را در استان صلاح الدین در شمال بغداد هدف گرفته و چهار نفر آنها را به هلاکت رساند.

این عملیات در روستای السلام در غرب پایگاه الشهید ماجد در شمال عراق انجام شده است.

نیروهای عراق امروز صبح همچنین ۱۰ نفر از سرکرده‌های داعش از جمله انتحاری‌های آنها را که در روستای سمیلات در استان صلاح الدین مخفی شده بودند، کشتند.

وزارت دفاع عراق گفت چهار نفر از این تروریست‌ها در حالی که کمربند انفجاری بسته بودند کشته شدند و تسلیحات نزد آنها از جمله چهار کمربند انفجاری دیگر هم کشف و ضبط شد.

نیروهای عراقی به کلیه اهداف تعیین شده خود در پنج مرحله از عملیات اراده پیروزی که از صبح یکشنبه هفت ژوئیه آغاز شد، دست یافتند که در آن مناطق بیابانی را که استان‌های نینوا، صلاح الدین و الانبار را به هم وصل می‌کند تا مرزهای بین المللی سوریه در جبهه شمال غربی عراق را کاملا پاکسازی کردند.

نیروهای امنیتی عراق همچنان به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که این سازمان و عناصر فراری آن دوباره ظهور نمی‌کنند.

در دسامبر سال ۲۰۱۷ عراق از آزادسازی تمام قلمرو خود از داعش پس از نزدیک به سه سال و نیم درگیری با سازمان تروریستی که نزدیک به یک سوم کشور را اشغال کرد ، خبر داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار