سید علیرضا فاطمیان‌‌پور:

هنر بدون مفاهیم ارزشی بی‌معنا می‌شود/ «خاتون» تلفیقی از هنر و ارزش‌های ناب است

سرپرست جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: نمایش «خاتون» تلفیقی از هنر و مفاهیم ارزشی ناب است که به خوبی هم توانست مورد اقبال مردم قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۶۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ - 13October 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم‌بخش شب گذشته، نوزدهم مهر اجرایش را در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران به اتمام رسید.

در شب پایانی این نمایش سید علیرضا فاطمیان‌ پور، سرپرست جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که به تازگی به این سمت منصوب شده، درباره این نمایش اظهار داشت: من خیلی سال است که حسین عالم‌بخش را می‌شناسم، خوشبختانه ایشان در عرصه تئاتر موفق و پر تلاش ظاهر شده است.

وی در ادامه افزود: حقیقتاً انتقال فرهنگ بدون هنر غیر ممکن است. هنر هم بدون مفاهیم ارزشی بی معنا می‌شود، تلفیقی از این دو اتفاقی چون نمایش خاتون است، مجموعه‌ای هنرمندان گردهم زحمت کشیدند و طراحی برای انتقال یک مفهوم ارزشی در حوزه اشاعه فرهنگ عاشورایی درانداختند. خوشحالم که امسال میزبان این اتفاق خوب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده است.

فاطمیان پور درباره رویکرد گذشته شهرداری تهران مبنی بر طرح «هنر برای همه» گفت: این طرح در برابر هنر برای هنر است و اتفاقا استراتژدی درستی در برنامه‌های هنری، فرهنگی است. چرا که هنر در ظرفی باید طراحی شود که یک مفهوم عمیق را به مخاطب منتقل کند.

فاطمیان‌ پور در این باره افزود: نکته دیگر در این طرح مخاطبان هدف مردم هستند، مردمی که توانایی دین این تئاتر و اثر هنری را داشته باشند. بهرحال در فضاهای تئاتری متأسفانه مسائلی چون تئاتر لاکچری باعث شد که تئاتر هم برای یک عده معدود از مردم شود.

وی اظهار داشت:‌ سازمان فرهنگی هنری برای اینکه ظفیت زیادی در سطح شهر دارد و فضایی از بیت المال در اختیار دارد، سیاستی که در پیش گرفته اینگونه است که بتواند با کمترین هزینه مردم از این آثار با خانواده‌های خود بازدید کنند. بنابراین ما هم این سیاست را پیگیری خواهیم کرد و همه ظرفیت‌های خود را در خدمت آن قرار می‌دهیم. امیدواریم با کمک و مساعدت شهردار و هیئت امنا سازمان فرهنگی بتواند این طرح را به بهترین نحو در اخیتار مردم قرار دهد.

وی درباره وضعیت بودجه سازمان فرهنگی هنری توضیح داد: از ماه‌ها پیش ظاهرا سازمان از تمام ظرفیتهای داخلی خود برای هزینه‌هایش بهره برده و بودجه‌ای برای فعالیت‌هایش دریافت نکرده، امیدواریم طبق صحبت‌هایی هم که با شهرداری و معاونت مالی انجام دادیم، به زودی اتفاقاتی رخ دهد و سازمان به بهترین شکل شکوفا شود. حتما این کمک می‌تواند باعث خوشنودی مردم شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها