۶۶ موکب لرستانی مجوز گرفتند

رئیس ستاد اربعین لرستان گفت: برای ۶۶ موکب استان پروانه صادر شده که از این تعداد ۲۷ واحد در نجف، کربلا، کوت و سامرا هستند.
کد خبر: ۳۶۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ - 14October 2019

به گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، حمید کشکولی در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های ستاد اربعین لرستان، اظهار داشت: پیش‌بینی شده بود دو میلیون زائر داخلی و خارجی اربعین حسینی برای ورود به کشور عراق از محورهای لرستان تردد کنند که با توجه به استقبال کم‌سابقه مردم از این رویداد بزرگ، این رقم افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که ۱.۵ میلیون نفر زائر اربعین از لرستان به سمت خوزستان و ایلام عبور کرده‌اند، افزود: دو مسیر اصلی تردد زائران از محور اراک ـ بروجرد و شرق استان در محور اصفهان ـ الیگودرز پذیرای زائران هستند که پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار زائر خارجی که از مرزهای شرقی وارد کشور شده‌اند از مسیر الیگودرز برای رسیدن به مرزهای ایلام و خوزستان عبور کنند.

رئیس ستاد اربعین لرستان با اشاره به تامین حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان برای جابجایی زائران اربعین، ادامه داد: افرادی‌که مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب می‌کنند باید حتماً آب آشامیدنی به همراه خود داشته باشند چراکه  دو کیلومتر ابتدای ورودی به کشور عراق، امکانات چندانی وجود ندارد.

کشکولی با اشاره به نام‌نویسی  ۸۵ هزار زائر لرستانی در سامانه سماح، گفت: برای ۶۶ موکب استان پروانه صادر شده که از این تعداد ۲۷ واحد در نجف، کربلا، کوت و سامرا هستند و موکب مرکزی لرستان در مهران روزانه از ۱۵ هزار نفر زائر پذیرایی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که ظرفیت پارکینگ‌ها در مهران پُر شده پیشنهاد می‌شود زائران برای رفتن به مرز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و مسیر پل زال ـ اندیمشک ـ دهلران و مهران را به‌جای مسیر ایلام انتخاب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها