حیدری خبر داد؛

تبلیغ برنامه‌های ترویج کتابخوانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تبلیغ برنامه‌‌های ترویج کتابخوانی در هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد.
کد خبر: ۳۶۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ - 18October 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ابراهیم حیدری از تبلیغ برنامه‌های ترویج کتابخوانی در هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد و اظهار داشت: همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در کشور آلمان، گزارشی از برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی در ایران به این نمایشگاه ارسال شده است.

وی ادامه داد: این گزارش‌ها درقالب چند فیلم مستند با زیرنویس انگلیسی، بروشور و کتاب و لوح فشرده هستند که به زبان انگلیسی ترجمه و در راستای دیپلماسی فرهنگی در نمایشگاه عرضه می‌‌شوند.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌‎ریزی‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به معرفی 9 نویسنده ایرانی و آثار آن‌ها در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عنوان کرد:‌ همچنین پرونده 9 نفر از نویسندگان ایرانی که شامل معرفی و آثار آن‌هاست در قالب کتاب و لوح فشرده به این نمایشگاه ارسال شده است. این نویسندگان عبارتند از سوسن طاقدیس، احمد اکبرپور، محمدرضا شمس، آتوسا صالحی، سید نوید سید علی اکبر، مهدی رجبی، حمیدرضا شاه آبادی، آرمان آرین و عباس جهانگیریان.

بر اساس این گزارش، برنامه‌های ترویج کتابخوانی شامل جشنواره‌های روستاها و عشایر دوستدار کتاب، جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی، برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان است که زیر نظر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و با همکاری نهادهای دولتی و عمومی برگزار می‌شوند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۲۴ تا ۲۸ مهر در شهر فرانکفورت آلمان دایر است و شهر یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران نیز در این نمایشگاه به معرفی برنامه‌های کتابخوانی خود می‌پردازد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار