دریابان شمخانی:

رسالت فرهنگی اربعین تنها در کربلا و بین‌الحرمین نیست

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: برخی‌ها کوشیدند تا شکوه اربعین امسال را از بین ببرند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند، اربعین و استقبالی که مردم هر روز بیشتر از قبل از آن می‌کنند نشان می‌دهد که رسالت فرهنگی اربعین تنها در کربلا و بین‌الحرمین نیست.
کد خبر: ۳۶۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳ - 18October 2019

رسالت فرهنگی اربعین تنها در کربلا و بین الحرمین نیست

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی شامگاه جمعه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین که با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور و برخی دیگر از مسئولان کشوری، استانی و محلی در  محل پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، اظهار داشت: جابجایی سه میلیون و 300 هزار زائر از شرقی ترین تا جنوبی ترین مرزهای کشور اقدام بسیار بزرگی است که به رغم قرار داشتن در شرایط تحریم، توانستیم این اقدام وسیع را در ابعاد مختلف اعم از فرهنگی،لجستیکی و بهداشتی به انجام برسانیم.

وی افزود: جابه‌جایی این حجم از زائران از مرزهای کشور که نسبت به سال گذشته رشد زیادی را نشان می دهد، به مثابه یک رکورد تاریخی برای ایران است و به طور حتم این موفقیت تنها با تلاش آشکار و پنهان مردم و نهادهای دولتی اعم از نیروهای نظامی، انتظامی و سایر دستگاه ها که در این عرصه مشارکت داشتند، حاصل شده است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی تصریح کرد: ثبت این رکورد یک علامت در زمینه انسجام داخلی و یک سیگنال قوی برای بدخواهان ایران است که می تواند الگوی امنیتی خوبی را برای همگان نشان بدهد.

شمخانی یادآور شد: مردم نشان دادند که نه تنها از باورهایشان دست بر نمی دارند بلکه آن را با سایر ملت ها از جمله عراق و دیگر مردمانی که از کشورهای دیگر می آیند به اشتراک می گذارند.

وی گفت: سیگنال قوی اربعین آن است که جمهوری اسلامی تا زمانی که به عاشورا و امام حسین و کربلا پایبند است هیچ چیز نمی تواند آن را دچار دردسر کند، جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی دست از باورهای دینی خود نمی کشد.

شمخانی افزود: هیچ مشکلی نمی تواند مانع از آن شود که مراسم اربعین باشکوه تر و بهتر از قبل برگزار نشود و یکی از دلایل این است که بیش از سه میلیون نفر ایرانی و بیش از 200 هزار نفر خارجی از این مرزها به عراق می روند و به رغم ناآرامی هایی که اخیرا در عراق بود باز این مراسم باشکوه برگزار شد، چراکه مردم دریافته بودند که برخی ها از روی عمد نمی خواهند که این آئین باشکوه برگزار شود لذا مردم اصرار دارند که بروند.

دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی گفت: برخی ها کوشیدند تا شکوه اربعین امسال را از بین ببرند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند، اربعین و استقبالی که مردم هر روز بیشتر از قبل از آن می کنند نشان می دهد که رسالت فرهنگی اربعین تنها در کربلا و بین‌الحرمین نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها