دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

وجه اشتراک تحولات اخیر غرب آسیا/ نقش بر آب شدن نقشه دشمنان با اتحاد جریان‌های سیاسی

این روزها در نقاط مختلف منطقه غرب آسیا، تحولات مهمی در جریان است که تمامی این اتفاقات یک وجه اشتراک دارد.
کد خبر: ۳۶۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲ - 23October 2019

وجه اشتراک تحولات اخیر غرب آسیا/ نقش بر آب شدن نقشه دشمنان با اتحاد جریان‌های سیاسیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: این روزها در نقاط مختلف منطقه غرب آسیا، تحولات مهمی در جریان است؛ از اعتراضات مردم عراق و لبنان گرفته تا تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه. آیا تمامی این تحولات یک وجه اشتراک دارد؟

در جریان اعتراضات مردمی در کشور عراق، با اینکه اعتراض مردم نسبت به بهبود خدمات عمومی، وضعیت معیشتی، اشتغال و ریشه‌کن کردن فساد اداری کاملا درست و به‌حق بود؛ اما پوشش تحریک‌آمیز اعتراضات از سوی برخی شبکه‌های تلویزیونی مخالف استقلال عراق، باعث موج‌سواری غربی‌ها بر روی اعتراضات مردم شد تا در آستانه حماسه عظیم اربعین حسینی، به‌زعم خودشان با به حاشیه کشاندن اعتراضات مردم، مقدمه به فراموشی سپردن حماسه میلیونی اربعین را فراهم کنند.

تدبیر به‌موقع مرجعیت عالی دینی در کنار اتحاد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف عراق در ریشه‌کن کردن فساد، باعث ناکام ماندن دشمنان استقلال عراق در تکمیل پروژه‌شان شد.

اعتراضات مردم در کشور لبنان نیز نمونه مشهودی از دخالت آمریکا در سرنوشت کشورهای منطقه غرب آسیا است؛ آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی با تحریم و قطع کمک‌های مالی به لبنان، این کشور را در شرایط بد اقتصادی قرار دادند تا در زمانی مناسب از نارضایتی مشروع مردم استفاده کرده و اهداف از پیش تعیین شده خود را به‌راحتی پیاده کنند.

دخالت آمریکایی‌ها در هر نقطه از دنیا انجام می‌شود و در لبنان، ورزای غرب‌گرا و برخی جریان‌های سیاسی، سربازان پیاده‌نظام دولت آمریکا در پروژه نفوذ در کشورشان هستند.

در لبنان نیز همانند عراق، مواضع محکم سیدحسن نصرالله در حمایت از دولت فعلی و طرح سعد الحریری برای نجات اقتصاد لبنان باعث شد تا موج اعتراضات مردم تا حدودی فروکش کند.

اما ماجرا در شمال سوریه متفاوت است؛ بحث نفوذ و از آب گل‌آلود ماهی گرفتن (سوءاستفاده از اعتراضات مشروع مردم) مطرح نیست، بلکه ماجرا خنجر از پشت زدن آمریکایی‌ها به کُردهایی است که همیشه و در همه حال حامی آمریکایی‌ها در منطقه بودند.

این اعتماد بیش از حد کُردها به کدخدا باعث نشد تا آمریکایی‌ها حس تاجرمابانه خود را از دست دهند بلکه ترامپ تاکید کرد، پول‌های زیادی در این منطقه و برای کُردها خرج کرده و در معامله‌ای آشکار دستور خروج نیروهای نظامی کشورش از شمال سوریه را صادر کرد تا زمینه تجاوز نظامی ترکیه به این منطقه فراهم شود.

خیانت آمریکایی‌ها به قدری برای ساکنان کُرد شمال سوریه سنگین بود که در تصاویر منتشر شده، نظامیان آمریکایی با انواع و اقسام دشنام‌ توسط مردم بدرقه می‌شوند و مردم نیز امیدوارند که تصمیم‌گیرندگانشان از این خیات درس بزرگی گرفته باشند.

با نگاهی اجمالی به تحولات این روزهای منطقه غرب آسیا، این نکته به‌خوبی ملموس است که وجه اشتراک تمامی اتفاقات اخیر در این منطقه، دخالت آمریکا و ایادی‌اش است؛ همچنین اعتماد به آمریکا باعث کاهش حس تاجرمابانه و مستکبرانه این کشور نمی‌شود و این کشور پس از استعمار پیر، همیشه و در همه حال خیانت می‌کند.

این تحولات و اتفاقات نشان داد که اتحاد جریان‌ها و جناح‌های سیاسی برای حل مشکلات مردم در سایه توجه به توصیه بزرگان جامعه، نقشه دشمنان را حتی با تحریم و فشار اقتصادی نقش بر آب می‌کند و با اعتماد به کدخدا باید منتظر باشیم تا در معامله‌ای پر سود، فروخته شویم و این حاصلی جز خواری و ذلت برای یک ملت نخواهد داشت.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها