قائم مقام اداره­‌کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

راهپیمایی اربعین نشان از پویایی فرهنگ شهادت دارد

«یوسف امینی» گفت: حرکت میلیونی اربعین حسینی که یک رویش فرهنگی به شمار می­‌رود، از برکات مجاهدت­‌های مدافعان حرم است و نشان از پویایی فرهنگ شهادت دارد.
کد خبر: ۳۶۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ - 22October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه کمیته فرهنگی، اجتماعی، رسانه­‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با هدف بررسی عملکرد و آسیب‌شناسی برنامه­‌های هفته دفاع مقدس، هماهنگی برنامه­‌های در دست اقدام حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و هم­‌افزایی در برگزاری جشنواره کهربا با حضور «سید‌نعمت‌الله سجادی» معاون مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و «یوسف امینی» قائم مقام اداره­‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نائب رئیس این کمیته امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

امینی این نشست اظهار داشت: فرهنگ شهادت در جامعه پویا و تأثیرگذار است. حرکت میلیونی اربعین حسینی که یک رویش فرهنگی به شمار می­‌رود از برکات مجاهدت­‌های مدافعین حرم است.

وی افزود: هر چند نظام سلطه با سرمایه‌­گذاری فراوان به دنبال جدایی مردم ایران و عراق بود، اما عشق سید و سالار شهیدان و راهپیمایی اربعین این دو ملت را به یک امت واحده تبدیل کرد.

این مسئوول تصریح کرد: با توجه به گستردگی دفاع مقدس، اجرای برنامه­­‌های گرامیداشت این حماسه عظیم نیازمند انسجام و هماهنگی بیشتر است.

وی ابراز داشت: اجرای برنامه‌­های گرامیداشت دفاع مقدس نباید صرفاً به هفته دفاع مقدس محدود شود بلکه باید با استفاده از ظرفیت رسانه­‌ها این برنامه‌­ها در طول سال برگزار شود.

امینی در پایان گفت: اعضای کمیته فرهنگی، اجتماعی، رسانه­‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان باید پیشنهادات خود را در حوزه دفاع مقدس ارائه دهند تا با وحدت نظری که وجود دارد این پیشنهادات به برنامه تبدیل شود و در نهایت با استفاده از ظرفیت‌­های موجود در سطح استان، این برنامه­‌ها عملیاتی شود.

سجادی در ادامه این نشست ابراز داشت: ملت ایران اسلامی و نیروهای مسلح در دفاع مقدس خوش درخشیدند. هر چند این دفاع برکات زیادی به همراه داشت اما نتوانستیم به خوبی از ابزار رسانه برای انتقال مفاهیم این حماسه بزرگ استفاده کنیم.

وی افزود: لازمه فعالیت رسانه­‌ای تأثیرگذار در حوزه دفاع مقدس، برگزاری مستمر جلسات کمیته فرهنگی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان است. در این جلسات باید اعضاء، با ارائه طرح­‌ها و برنامه­‌های متنوع فرهنگی به دنبال بالا بردن کیفیت برنامه‌­های دفاع مقدس که باعث جذب حداکثری مخاطبین هم خواهد شد، باشند.

حجت‌الاسلام «علیرضا دهقان» مدیر روابط عمومی اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان نیز در این نشست، ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی استان در گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به بیان برخی از مهمترین آسیب‌های برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس پرداخت.

در این نشست اعضای کمیته فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌­ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز به آسیب­‌شناسی برنامه­‌های هفته دفاع مقدس استان پرداختند و دیدگاه‌­ها و نقطه نظرات خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه­‌های دفاع مقدس بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها