پاکدل خبر داد؛

افزایش حقوق جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از افزایش حقوق جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران از مهر سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ - 22October 2019

افزایش حقوق جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمود پاکدل» با اشاره به توافقات صورت گرفته در خصوص حقوق جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، اظهار داشت: مطابق مفاد این ماده حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون که به صورت مردمی از سوی مراجع ذی‌صلاح نظیر نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه یا بر اثر ترور، شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی شده‌اند طبق مقررات همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده حقوق این عزیزان از مهرماه سال جاری افزایش پیدا کرده است. البته این افزایش حقوق باید از ابتدای سال ۹۸ انجام می‌شد که به دلیل طولانی شدن فرایند تطبیق اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران با دستورالعمل اجرایی ماده ۳۸ این امر اجرایی نشده بود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: خوشبختانه بر اساس اقدامات انجام شده اعتبارات پرداخت از زمان ارسال احکام تأمین شده است و تلاش می‌کنیم در آینده معوقات شش ماهه اول سال جاری نیز تأمین شود.

پاکدل تعداد مشمولان این ماده قانونی را بالغ بر ۴۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: افزایش حقوق ۳۰ هزار نفر از این عزیزان اعمال شده و افزایش حقوق تعدادی دیگر از این عزیزان که حدود ۱۰ هزار نفر هستند نیز پس از تطبیق شرایط و صدور حکم توسط ستاد کل نیروهای مسلح از ماه‌های آینده اجرایی می‌شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان از همکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی واحدهای ذیربط در ستاد کل نیروهای مسلح تشکر کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها