مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان:

ایران، امروز رهبر نهضت بیداری اسلامی است

حجت‌‌الاسلام «حسین بیرانوندی» گفت: ایران، امروز رهبر نهضت بیداری اسلامی و در منطقه قدرتمندترین کشور است.
کد خبر: ۳۶۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ - 23October 2019

حجت‌الاسلام «حسین بیرانوندی» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر بازتاب انقلاب اسلامی در نظام بین‌الملل دارند، اظهار داشت: رهبری از (ما می‌توانیم) به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران یاد می‌کنند و می‌گویند که مدیریت جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل (ما می‌توانیم) که امام (ره) به ما آموخت که ایران اسلامی را به عزت و پیشرفت در همه عرصه‌ها برسانید.

وی افزود: از مطالب جالبی که در بیانیه دوم انقلاب اسلامی وجود دارد، تعریف کردن برخی مفاهیم از قبیل معنویت، اخلاق، آزادی و استقلال است.

این مسئول گفت: معنویت به معنی برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایمان و توکل در خود و در جامعه، اخلاق نیز به معنی رعایت فضیلت‌هایی مثل خیر‌خواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع ،اعتماد به نفس و دیگر خلقیات نیکو است.

بیرانوندی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی از اخلاق صحبت می‌کنند یعنی به ملت ایران توصیه می‌کنند­­­ اگر می‌خواهید به جایی برسید باید خیر خواهی، گذشت و کمک به نیازمند و شجاعت داشته باشید و معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکات و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که می­‌فرمایند «محیط زندگی راحت با کمبودهای مادی بهشت می‌سازد و نبودن آنها جهنم می‌آفریند»، افزود: این دو عامل اخلاق و معنویت بدون همراهی حکومت‌ها توفیق چندانی نخواهد داشت.

مسئول نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس اضافه کرد: حکومت ها خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند و زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی در این زمینه میدان دهند و کمک برسانند و با کانون ضد معنویت و اخلاق به شیوه معقول ستیز کنند.

بیرانوندی یکی دیگر از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه دوم انقلاب را حفظ عزت ملی و مرز‌بندی با دشمن و روابط خارجی برشمرد و خاطرنشان کرد: در 40 سال آینده باید روابط خارجی را براساس عزت، حکمت و مصلحت بنا نهاد.

وی در پایان گفت: ایران اسلامی امروزه رهبر نهضت بیداری اسلامی و در منطقه قدرتمندترین کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار