حجت‌الاسلام روحانی:

شهید مصطفی خمینی هیچ‌گاه از مواضع محکم خود کوتاه نمی‌آمد

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: علت شهادت آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» این بود که هیچ‌گاه از مواضع محکم خود کوتاه نمی‌آمد.
کد خبر: ۳۶۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ - 24October 2019

سازش ناپذیری علت شهادت شهید سیدمصطفی خمینی بودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «سید حمید روحانی» در همایش مجتهد شهید که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، خودسازی را از جمله ویژگی‌های شهید مصطفی خمینی دانست و اظهار داشت: ایشان در همه ابعاد علوم اسلامی تبحر ویژه‌ای داشت و در همه علوم حوزوی اعم از تفسیر و عرفان و فلسفه مسلط بود و به معنای واقعی کلمه در اعلای درجه بود.

وی ادامه داد: شخصیت‌های بزرگ در زمان حیات گمنام باقی می‌مانند و امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز از افراد گمنام دوران ما هستند، باید شخصیت‌های علمی و دینی را بشناسیم تا در دنیا و آخرت عاقبت‌ به‌خیر شویم.

روحانی افزود: یکی از دغدغه‌های شهید مصطفی خمینی وضع معیشتی طلاب بود و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد.

رئیس بنیاد تاریخ‌ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهید مصطفی خمینی درس مراجع بزرگی در نجف حضور پیدا کرد و هنگامی‌ که مشاهده کرد نیازی به این دروس ندارد شرکت نکرد، چون ازنظر علمی دارای جایگاه بالایی بود.

وی با بیان اینکه شهید مصطفی خمینی همانند امام راحل دارای نبوغ بود، ادامه داد: ازنظر معنویت و تهذیب نفس بی‌نظیر بود و خود را نمی‌دید و انسان بسیار متواضعی بود و با طلاب حشرونشر داشت و ذره‌ای کبر و خودنمایی در ایشان وجود نداشت.

روحانی گفت: شهید مصطفی خمینی در سن جوانی دارای مقام علمی بسیار بالایی بود و درهمه علوم تبحر داشت، ایشان معتقد بود امیرالمؤمنین (ع) را نمی‌توان شناخت، چون این امام همام دارای مقام و جایگاه بسیار بی‌نظیری هستند.

این مسئول عنوان کرد: شهید مصطفی خمینی اهل ظاهرسازی نبود و به حدی خودساخته بود که تعجب‌برانگیز بود و با توجه به نبوغی که داشت جزء عالی‌ترین افرادی بود که حوزه‌های علمیه به خود دیده است.

رئیس بنیاد تاریخ‌ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: ساواک تلاش زیادی برای دستگیری شهید مصطفی خمینی انجام داد و ایشان به‌محض اینکه متوجه می‌شد شخصی نزدیک به رژیم شاه است با وی قطع رابطه می‌کرد و علت اینکه به شهادت رسید سازش‌ناپذیر بود و هیچ‌گاه از مواضع محکم خویش کوتاه نمی‌آمد.

وی تاکید کرد: باید به حال حوزه‌های علمیه و اسلام گریه کرد شخصی با عبا و عمامه بدعت می‌گذارد و اهل‌ بیت (ع) را متهم به مذاکره و معامله می‌کند، باید اعتراض شود و سکوت جایز نیست و این راه امیرالمؤمنین (ع) نیست و باید اباذر و عمار رهبر معظم انقلایب اسلامی باشیم و ایشان را یاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها