حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی:

عاشورا و اربعین حسینی توطئه‌های دشمن را بی‌اثر می‌کند

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دشمنان در طول سال میلیون‌ها دلار برای توطئه هزینه می‌کنند؛ ولی یک اربعین حسینی همه آن‌ها را می‌شوید.
کد خبر: ۳۶۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ - 24October 2019

عاشورا و اربعین حسینی توطئه‌های دشمن را بی‌اثر می‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمد محمدی گلپایگانی» رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم یاران وقف که در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) شهرری برگزار شد، اظهار داشت: رژیم پهلوی بیشترین جنایات را در همه موضوعات به خصوص مسئله وقف با تخریب‌های فراوان داشت.

وی با بیان اینکه اهمیت وقف واضح و مشخص است و پنهان نیست، ادامه داد: رضا شاه بعد از سفر به ترکیه و گرفتن دستورالعمل از اربابان خود مخصوصا آتاترک خیانت‌های زیاد و عجیبی مثل ویرانی موقوفات، کشف حجاب و کشتار مسجد گوهرشاد در کنار حرم رضا (ع) را انجام داد.

رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی دلیل و هدف نابودی موقوفات را نابودی تبلیغ دین دانست و افزود: تمام رقومات و موقوفاتی که در دست کشاورزان بود منتقل و سند آن را به نام کشاورزان زد و می‌خواستند روضه‌خوانی اباعبدالله (ع) که بزرگترین منابع آن وقف بود را تعطیل کرده و از بین ببرند.

حجت الاسلام گلپایگانی با بیان اینکه بعد از انقلاب به دستور امام خمینی (ره) تمام رقوات به حالت قبل بازگشت، خاطرنشان کرد: امروز اثرات وقف را در جامعه شاهد هستیم که رونق مجالس تبلیغ حسینی یکی از پیامدهای مهم آن است.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه حماسه اربعین حسینی، تصریح کرد: به بیان رهبر انقلاب این پدیده راهپیمایی اربعین و اجتماع عظیم میلیونی در یک بازه محدود در تاریخ بشریت سابقه ندارد.

گلپایگانی با تأکید بر اینکه آوازه نام امام حسین (ع) به دنیا رسیده، یادآور شد: سعودی‌ها پس از مراسم حج با افتخار سرشان را بالا گرفته و به دو میلیون حاجی اشاره می‌کنند در حالی که آمارهای ارائه شده از بیش از ۱۸ میلیون زائر حسینی در اربعین سالار شهیدان (ع) خبر می‌دهد.

رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حضور زائر از ۸۰ کشور جهان در اربعین حسینی، ابراز داشت: افراد زیادی با ملیت، زبان و نژاد مختلف از تمام قاره‌ها حتی اروپا و آمریکا حضور داشتند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی با یادآوری برپایی موکب‌ها در مسیر راه‌پیمایی عنوان کرد: عاشقان حسینی در این راه‌پیمایی خدمات ارزشمندی با افتخار و رایگان با اهدای هر آن‌چه در توان دارند در اختیار زائران امام حسین (ع) قرار می‌دهند.

وی به روایت پیامبر (ص) که فرمود شهادت امام حسین (ع) حرارت و گرمایی در دل‌ها ایجاد می‌کند که هرگز خاموش و سرد نمی‌شود اشاره داشته و دلیل این عظمت حماسه حسینی دانست و گفت: هرچه می‌توانید به اقامه عزای اباعبدالله (ع) بیشتر اهمیت دهید؛ چرا که آن‌چه ما داریم از امام حسین (ع) است و دشمنان ما میلیون‌ها دلار برای توطئه هزینه می‌کنند؛ ولی یک عاشورا و اربعین حسینی همه آن‌ها را می‌شوید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار