نمایش اقتدار ارتش (۱۹)/ دفاع پرس گزارش می‌دهد

اجرای آتش تانک T-72S ایرانی با گلوله‌های هدایت‌شونده در رزمایش ارتش

تانک T-72S یکی از پیشرفته ترین تانک های موجود در سطح نیروهای مسلح است که صفر تا صد آن توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.
کد خبر: ۳۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ - 26December 2014

اجرای آتش تانک T-72S ایرانی با گلوله‌های هدایت‌شونده در رزمایش ارتش

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، تانک T-72S یکی از پیشرفته ترین تانک های موجود در سطح نیروهای مسلح است که صفر تا صد آن توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

جابجایی سریع چالاکی و حجم آتش بسیار بالا از ویژگی های بارز این خودروی زرهی است. تانک T-72S از سیستم های بسیار پیشرفته ای همچون مسافت یاب لیزری، زره واکنشی، سیستم گلوله گذاری خودکار برخوردار است . این تانک به سهولت قابلیت درگیر شدن با اهداف ثابت و متحرک را دارد و می تواند در حال حرکت شلیک کند.

این خودروی زرهی قابلیت شناسایی و درگیری با اهداف را تا شعاع 5 کیلومتری دارد و برد مفید گلوله توپ آن حدود 11 کیلومتر می باشد. این تانک که از سیستم خرج موشکی هدایت شونده استفاده می کند در صورت جابجایی اهداف قدرت هدایت گلوله را پس از شلیک تا نقطه اصابت دارد. به نحوی که اگر هدف پس از شلیک گلوله حرکت کند فرمانده تانک می تواند گلوله رها شده را تا نقطه اصابت به سمت هدف هدایت کند.

این تانک دارای سه خدمه، راننده، توپچی و فرمانده است و در کمتراز یک دقیقه توانایی شلیک 3 الی 4 گلوله را دارد.

تانک T-72S از سیستم هوشمند انتخاب خرج سلاح متناسب با اهداف برخوردار است و با توجه به نوع هدف، گلوله مورد نظر را انتخاب می کند به این ترتیب که وقتی گلوله توسط خدمه انتخاب می شود صفحه هوشمند این سیستم می چرخد و گلوله انتخابی را با توجه به خرج موشکی انتخاب کرده و در جهت شلیک بارگذاری می کند.

انتهای پیام/ م.ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار