روسیه برای نخستین بار سامانه «اس-300» را در مرز با افغانستان مستقر کرد

وزارت دفاع روسیه از استقرار یک گردان مجهز به 30 پرتابگر اس-300 در یک پایگاه نظامی خود در مرز با افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ - 28October 2019

روسیه برای نخستین بار سامانه «اس-300» را در مرز با افغانستان مستقر کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور برای اولین بار سامانه موشک‌های زمین به هوای «اس-300» را در پایگاه نظامی خود نزدیک افغانستان مستقر کرده است.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز» روسیه نیروهایی را در پایگاه نظامی خود در تاجیکستان و نزدیک مرز افغانستان، برای ماموریت علیه تهدید گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا و قاچاقچیان مواد مخدر حفظ می‌کند.

بنا بر این گزارش، اس-300 خانواده‌ای از سامانه‌های موشکی پدافند هوایی است که بالگرد، موشک‌های کروز و بالستیک را هدف قرار می‌دهد. رادار این سامانه می‌تواند با اهدافی تا مسافت 150 کیلومتر درگیر شده و هر سه ثانیه یک موشک پرتاب کند.

ارتش روسیه نیز شنبه اعلام کرد که برای محافظت برابر حملات، یک گردان مجهز به 30 پرتابگر و سایر وسایل نقلیه را از مرکز روسیه به پایگاه خود در تاجیکستان فرستاده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده که استقرار اس-300 با هدف ارائه قابلیت‌های دفاع هوایی از منطقه وسیع‌تر آسیای میانه انجام می‌شود.

یک منبع نظامی روس در این زمینه گفت: «این اولین سامانه موشکی اس-300 است که در مرز با افغانستان مستقر خواهد شد.»

روسیه سامانه‌های اس-300 و اس -400 خود را به چین، مصر، ترکیه و سوریه ارسال کرده است. ایران نیز که سامانه اس-300 را از روسیه دریافت کرده است، چندی قبل سامانه پدافندی قدرتمند اس- 300 در کویر مرکزی ایران مورد آزمایش قرار دارد و آن‌را کنار سامانه‌های پدافندی دیگر عملیاتی کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار