ابوشریف در نشست مقاومت، مظهر اقتدار:

«معامله قرن» ایده سیاستمداران بی‌تجربه بود/ ایران ظرفیت رهبری جهان اسلام را دارد

نماینده جنبش اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی و ظرفیت رهبری جهان اسلام را در تمامی سطوح دارد، گفت: این کشور می‌تواند امت اسلامی را به مسیر درست هدایت کند؛ چون مساله فلسطین اولویت اصلی آن است.
کد خبر: ۳۶۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ - 28October 2019

معامله قرن ایده سیاست مداران بی تجربه بود/ ایران آمادگی و ظرفیت رهبری جهان اسلام را داردبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس از دامغان، نشست «مقاومت، مظهر اقتدار» با حضور «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی، «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در ایران، «سهیلا زکزاکی» دختر شیخ زکزاکی، «عدنان القفله» معاون بین الملل جنبش انصار الله یمن و جمعی از فعالان محور عصر امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه دامغان برگزار شد.

در این نشست، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با بیان اینکه معامله قرن بر اساس تخیلات آمریکایی‌ها آخرین مرحله حل مساله فلسطین بود، اظهار داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها تصور می‌کردند که فلسطین و امت اسلامی در ضعف به سر می‌برند؛ لذا می‌توانند با این طرح، منویات خود را محقق سازند.

وی با انتقاد از اتحادیه جهان عرب که در طول پنج سال گذشته نشستی در خصوص فلسطین برگزار نکرده‌اند، گفت: کسانی که به «معامله قرن» دل خوش کرده بودند و در پی اجرای آن بودند، نه سیاستمدار بودند، نه نسبت به مساله فلسطین اشراف داشتند و نه از تاثیر این مساله بر منطقه و جهان باخبر بودند و اگر به جو حاکم بر منطقه و جهان اشراف داشتند به اجرای چنین طرحی فکر نمی‌کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی بیان در بخشی از سخنان خود به کنفرانسی که اخیرا در بحرین برگزار شد، اشاره و تصریح کرد: بیشترین ساحل در خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، اما در این کنفرانس می‌خواستند، نام جمهوری اسلامی ایران را حذف کنند و رژیم صهیونیستی را وارد لیست کنند. حکامی اقدام به این کار کرده بودند که خودشان مشروعیت ندارند و برای تثبیت مشروعیت خود دست به دامان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه معامله قرن غیر قابل اجراست، گفت: این معامله به تعویق افتاده است؛ چون آمریکا دچار بحران است، اسرائیل نیز از بحران داخلی رنج می‌برد و از ماه مارس تا کنون نتوانسته است، دولت تشکیل دهد و برخی از حکام مرتجع منطقه نیز به نوعی درگیر هستند.

ابوشریف در ادامه، یکی از برگ‌های برنده ملت فلسطین اراده و ایمان این ملت برشمرد و گفت: این ملت ۱۰۰ سال است در مقابل تجاوزگران مبارزه می‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی، دومین برگ برنده فلسطینی‌ها را امکانات این ملت دانست و بیان کرد: وحدت گروه‌های مقاومت اسلامی با سایر گروه‌های مقاومت مثل حزب الله لبنان نیز یکی از برگ‌های برنده این ملت در برابر اشغالگران صهیونیستی است.

ابوشریف گفت: برگ برنده دیگر فلسطینی‌ها کرانه باختری است که هر لحظه امکان دارد علیه رژیم صهیونیستی فعال شود.

وی در پایان ایران را ام‌القرای جهان اسلام دانست و تصریح کرد: ایران آمادگی و ظرفیت رهبری جهان اسلام را در تمامی سطوح دارد؛ چون مساله فلسطین اولویت اول این کشور است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها