نمایش اقتدار ارتش(۲۶)/ امیر پوردستان در جمع خبرنگاران خبر داد:

حجم نیروها در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بی‌سابقه است

فرمانده نیروی زمینی ارتش وی در تشریح ابعاد رزمایش محمد رسول الله (ص) گفت: این رزمایش به نوعی بعد از انقلاب بی سابقه است و طی آن هماهنگی و انسجام نیروهای چهارگانه ارتش و قابلیت آنها در حفاظت از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۳۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ - 26December 2014

حجم نیروها در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بی‌سابقه است

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش گسترده محمد رسولالله(ص) ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز ماموریت نزاجا در رزمایش به پایان میرسد، اظهار داشت: امروز رخنه و نفوذ نیروهای دشمن به سواحل کشور سد شده و اجازه توسعه وضعیت به آنها داده نشد.

وی افزود: نیروهای خودی در یک تک بیسابقه نیروهای دشمن را وادار به عقبنشینی کردند.

امیر پوردستان تصریح کرد: در این مرحله از رزمایش سلاحهای جدید جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش و صنعت دفاعی بهکارگیر گرفته شد.

امیر پوردستان در خصوص سلاح های جدیدی که امروزبه کارگیری شد گفت: سلاح محرم سلاح 7/62 آذرخش، سلاح شاهر، خودروی مینریزی نینوا، موشکهای ضد زره دهلاویه و طوفان، موشک های زمینپایه و هواپایه دهلاویه و طوفان به کارگیری شدند.

وی در تشریح ابعاد رزمایش محمد رسول الله (ص) اظهار داشت: این رزمایش به نوعی بعد از انقلاب بی سابقه است و طی آن هماهنگی و انسجام نیروهای چهارگانه ارتش و قابلیت آنها در حفاظت از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را به نمایش گذاشت و باعث ارتقای توان آنها شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تاکتیکهای به کارگیری شده در این رزمایش افزود: تاکتیکهای بسیار پیشرفتهای در رزمایش گسترده ارتش به کارگیری شد که این تاکتیکها توسط مدرسان در مدارس نظامی به نیروها آموزش داده شده بود.

وی در ادامه با اشاره به حضور هیاتی از قرارگاه خاتم برای ارزیابی رزمایش محمد رسولالله (ص) گفت: فرماندهانی که از قرارگاه خاتم به تماشای صحنه نبرد در رزمایش پرداختند تکنیکهای به کارگیری شده در رزمایش را کارآمد دانستند.

وی این رزمایش را کلاسی بزرگ و مبنی بر عمل برای فرماندهان جوانی دانست که هدایت عملیات را در صحنه رزمایش به عهده داشتند.

امیر پوردستان تاکید کرد: بهکارگیری نیروهای متدین و تاکتیکهای نوین در رزمایش محمد رسولالله(ص) نشان از قابلیت بالای ارتش در دفاع از مرزهای کشور دارد.

فرمانده نزاجا این رزمایش را حاوی پیام صلح و دوستی و امنیت برای کشورهای دوست و همسایه برشمرد و افزود: این رزمایش نشان داد که انگشتهای ما در مقابل تهدیدکنندگان بر روی ماشه قرار دارد و سربازان ولایتمدار ما دشمن را از کرده خود پشیمان خواهند کرد.

انتهای پیام/ ش.ش

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار