تجدید میثاق کتابداران با آرمان‌های امام (ره) در هفته کتاب

معاون توسعه کتاب‌خانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی گفت: ادای احترام و تجدید میثاق کتابداران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه 21 آبان سال جاری در حرم مطهر حضرت امام (ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ - 03November 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مهدی رمضانی» معاون توسعه کتاب‌خانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی با اشاره به ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در هفته کتاب اظهار داشت: هرسال همزمان با برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و به منظور ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، دبیرکل نهاد، معاونان، مشاوران، مدیران، کارکنان و جمع کثیری از کتابداران کتاب‌خانه‌های عمومی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: این مراسم روز سه‌شنبه ۲۱ آبان سال جاری ساعت ۹:۳۰ صبح در حرم مطهر حضرت امام (ره) با حضور معاون فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، دست‌اندرکاران برگزاری هفته کتاب، اهالی قلم، ناشران، کتاب‌فروشان و فعالان حوزه کتاب و نشر برگزار خواهد شد.

فعالان و خادمان نشر ایلام در هفته کتاب تجلیل می‌شوند

معاون توسعه کتاب‌خانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی افزود: به منظور پاسداشت مقام والای شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای دفاع مقدس، اولین برنامه استان ایلام در هفته کتاب، غبارروبی مزار شهدای گمنام این شهر است.

رمضانی تصریح کرد: توزیع هدفمند کتاب به کتابخانه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام به منظور تجهیز کانون‌های مساجد بویژه در روستاها و مناطق محروم، نواختن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس شهر ایلام، برگزاری برنامه نقد و بررسی کتاب با هدف تقویت و ترویج فرهنگ نقد و بررسی کتاب و معرفی پتانسیل‌های ادبی با حضور مولفان و منتقدان، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های استان ایلام به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی از برنامه‌های این استان در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب خواهند بود.

وی گفت: همچنین از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام در هفته کتاب می‌توان به آیین تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر با حضور ناشران و نویسندگان فعال به همراه رونمایی از تازه‌های نشر استان در سال 1398 و برنامه جشن کتاب با حضور نویسندگان و گروه‌های کتاب‌خوانی حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد.

اهدای کتاب به مساجد، مدارس و دانشگاه‌های خراسان جنوبی در هفته کتاب

در ادامه ناصر نبی‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی «بیرجند» با بیان اینکه در بیست و هفتمین دوره کتاب برنامه‌های مختلف و جذابی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان اجرایی خواهد شد، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب و شب شعر در سطح استان از جمله این برنامه‌های ما در بیست و هفتمین هفته کتاب می باشد.

وی با اشاره به معرفی تازه‌های نشر و کتاب استانی در نشریات محلی خراسان جنوبی و اهدای کتاب به مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، مهد کودک‌ها، کتابخانه‌های عمومی و پاسگاه‌های مرزی در هفته کتاب، خاطرنشان کرد: ما قصد داریم در این ایام علاوه بر رونمایی از کتاب تازه منتشره شده استان، از دفاتر انتشارات وکتابفروشی‌های خراسان جنوبی نیز بازدید کنیم.

نبی‌زاده همچنین تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های این استان در هفته کتاب می‌توان به برپایی ایستگاه‌های نقاشی با موضوع کتاب برای کودکان در شهرستان‌ها، برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز شهرستان‌ها و برگزاری نشست‌های کتابخوانی با همکاری کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان اشاره کرد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 23 تا 30 آبان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار