مادر شهید قدیر سرلک در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ویژگی‌های اخلاقی شهید «قدیر سرلک»/ قولی که پس از شهادت هم به آن عمل شد

مادر شهید قدیر سرلک ضمن اشاره به خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدش از قولی که پس از شهادت هم به آن عمل شد، گفت: امیدوارم جوانان کشورمان هم مثل فرزند من به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گوش فرا دهند و به آن عمل کنند تا عاقبت به خیر شوند.
کد خبر: ۳۶۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۸ - 06November 2019

مادر شهیدان قدیر و داوود سرلک در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، درباره شهید قدیر سرلک اظهار داشت: مودب، مسئولیت‌پذیر و خانواده دوست بود. این خصوصیات اخلاقی او را متمایز می‌کرد. من قدیر را خیلی دوست داشتم و به او وابسته بود. زمانی که برای ماموریت می‌رفت، روزشماری می‌کردم تا برگردد حتی گاهی بازگشتش را حس می‌کردم. یک مرتبه نیمه شب از خواب بیدار شدم و منتظرش ماندم. وقتی به خانه آمد و من را بیدار کرد، تعجب کرد و گفت از کجا می‌دانستید که من امشب برمی‌گردم. گفتم «حس مادری‌ام گفت که تو امشب می‌آیی.»

وی افزود: قدیر هر بار به خانه ما می‌آمد و برای او میوه و تنقلات می‌آوردم، نمی‌خورد. می‌گفت «با خودم می‌برم تا با همسرم بخورم.» از این اخلاق او خیلی خوشم می‌آمد. احترام من و پدرش را هم همیشه نگه می‌داشت. به خاطر ندارم که قدیر هرگز با من یا پدرش بلند صحبت کرده باشد.

قدیر به آخرین وعده‌اش هم عمل کرد/ آخرین اعزامش سه بار با من خداحافظی کرد/ جوانان با عمل به فرمایشات رهبری عاقبت به خیر می‌شوند

مادر شهید قدیر سرلک با اشاره به اینکه شهید همیشه طلب شهادت می‌کرد، گفت: برای آخرین اعزامش به سوریه به خانه ما آمد. سه مرتبه من را بوسید و خداحافظی کرد. از آنجایی که قدیر می‌دانست بعد از شهادت داوود حال روحی خوبی ندارم، به من نگفت که به سوریه می‌رود. گفت به گرمسار می‌روم. پنج روز بعد از اعزامش به من زنگ زد، گفتم کی برمی‌گردی؟ گفت ۱۰ هفته دیگر برمی‌گردم. گفتم زودتر برگرد که دسته‌جمعی به حرم امام رضا (ع) برویم. قدیر اگر قولی می‌داد به آن عمل می‌کرد. این بار هم به قولش وفا کرد و دقیقا ۱۰ هفته بعد برگشت، اما این بار بر روی پاهایش نبود و من را در آغوش نگرفت.

وی با بیان این که پس از شهادت قدیر برایم سخت است خاطراتم را مرور کنم، گفت: قدیر ولایت مدار بود و در وصیت‌نامه‌اش هم به این موضوع اشاره کرده است. امیدوارم دیگر جوانان کشورمان هم به بیانات رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و به آن عمل کنند تا عاقبت به خیر شوند.

گفتنی است؛ مدافع حرم «قدیر سرلک» متولد ۱۳ شهریور سال ۶۳ از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) است، که به صورت داوطلبانه به سوریه رفت و در ۱۳ آبان سال ۹۴ در نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش در حومه حلب به همرزمان شهیدش پیوست. داوود سرلک برادر شهید قدیر سرلک نیز در فتنه ۸۸ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار