سردار اشتری خبر داد؛

افزایش ۲۵ درصدی زائران غیر ایرانی در اربعین حسینی امسال

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه به غیر از زائران ایرانی تردد زائران کشور‌های دیگر نیز ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته در اربعین حسینی افزایش داشته است، افزود: همه زائران با اسناد معتبر و قانونی از مرز خارج شدند.
کد خبر: ۳۶۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ - 04November 2019

افزایش ۲۵ درصدی زائران غیر ایرانی در اربعین حسینی امسالبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در دیدار با آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به ماموریت بزرگ اربعین اظهار داشت: تردد زائران در سال جاری در مرز نسبت به سال گذشته افزایش۷۴ درصدی داشت.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه به غیر از زائران ایرانی تردد زائران کشور‌های دیگر نیز ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته در اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) افزایش داشته است، افزود: همه زائران با اسناد معتبر و قانونی از مرز خارج شدند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در همه صحنه‌ها حضور فعال و موثر داشته و امنیت بسیار خوبی در مرز‌های کشور حاکم است، بیان کرد: تردد خودرو‌های شخصی در مرز نیز افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

سردار اشتری با اشاره به کاهش تصادفات در سال جاری نسبت به سال گذشته در ایام اربعین کفت: تردد در گیت‌های مرزی با بررسی مدارک هویتی به سرعت انجام می‌شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کارکنان انتظامی برای تسهیل تردد در مرز و تامین امنیت مردم حضور فعالی داشتند، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ هزار برگ تردد زیارتی برای کسانی که گذرنامه نداشتند، صادر شد.

این مقام ارشد انتظامی با اعلام اینکه برگ تردد زیارتی که در پایانه‌های مرزی چاپ و صادر می‌شد از اعتبار لازم برخوردار بود، گفت: با همکاری دولت عراق ورود و خروج زائران سرعت خوبی به خود گرفت.

وی با اشاره به تردد طلاب و مشمولان وظیفه از مرز افزود: پلیس با متصل شدن به بانک‌های اطلاعاتی برای احراز هویت در اسرع وقت برگ تردد برای زائران صادر می‌کرد.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه حدود سه میلیون و ۷۰ هزار زائر ایرانی برای تردد در مرز حضور داشتند، اذعان داشت: حدود ۳۰۰ هزار زائر غیر ایرانی نیز از مرز ایران عبور کردند.

وی با بیان اینکه نزدیک به هفت میلیون ورود و خروج از مرزها در ایام اربعین ثبت شده است، گفت: نیروی انتظامی بیشترین مسئولیت را در تردد و تامین امنیت در مرز‌ها داشت.

این مقام ارشد انتظامی کشور بیان داشت: نیروی انتظامی با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) جایگاه خوبی در بین مردم پیدا کرده و با تلاش همه نهاد‌های امنیتی انتظامی امنیت پایداری در کشور حاکم است.

بر اساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در ابتدای این نشست از تلاش‌های سردار اسحاقی تقدیر و تشکر و برای سردار ملکی در سمت فرمانده جدید انتظامی استان گیلان آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار