وزیر اسبق امور خارجه:

امروز وظیفه این است که خط را گم نکنیم

وزیر اسبق امور خارجه در جمع راهپیمایان 13 آبان در کرمان گفت: امروز وظیفه این است که خط را گم نکنیم و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که بتوانیم اصل تحریم را از کار بیندازیم.
کد خبر: ۳۶۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ - 04November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «منوچهر متکی»  در جمع راهپیمایان 13 آبان در کرمان با بیان اینکه امروز در کشور ما حوادثی نمایانگر است که منشا تحولی عظیم و دارای پیامی پویا برای همیشه است، اظهار داشت: خداوند را به خاطر امروز و این رود خروشان مردم متدین انقلابی کرمان همراه با دریای ملت ایران در چهلمین سالگرد مبارزه با استکبار شاکر هستیم.

وی با بیان اینکه ابتدا باید به این پرسش پاسخ داد که حادثه ۱۳ آبان چرا اتفاق افتاد؟ چرا آمریکایی‌ها یک لحظه از توطئه و خیانت برای براندازی انقلاب و جمهوری اسلامی دست برنداشتند، عنوان کرد: ۱۳ آبان پاسخی بود به اقدامات آمریکا در این مدت کوتاه و امروز دانش‌آموزان به همراه دانشجویان به امامشان قهرمانانه لبیک گفتند.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه افول آمریکا اگر دیروز شعار بود، امروز به یک بستر عملیاتی تبدیل شده است، افزود: امروز آمریکا بیش از ۲۰ سال است که در منطقه خاورمیانه گرفتار شده و هرچه دست و پا می‌زند، بیشتر در باتلاق فرو می‌رود.

متکی تاکید کرد: ماهیت آمریکا ماهیت استکباری است و موجودیت آمریکا با از بین بردن حقوق اولیه شهروندان و نابودی آنها و یک نطفه شیطانی شکل گرفت و مجموعه کارکردهای آمریکا در روابط بین المللی فهرست بلندی از تعاملات ظالمانه و مشروح بخشیدن به هر ابزاری برای رسیدن به هدف است.

منوچهر متکی با بیان اینکه جرج بوش پدر بعد از آزادی کویت به کویت می‌آید و می‌گوید فقط برای آزادسازی نیامدیم، بلکه برای حضور صدسال آینده در این منطقه آمده است، ادامه داد: تاریخ دخالت‌های آمریکا در کشورهای جهان برای سرنگونی حکومت‌های ملی و مردمی طولانی است که این خوی استکباری است.

متکی گفت: نسل جوان باید چرایی برخوردها با آمریکا را دقیق درک کند که جمهوری اسلامی از سر اجبار و ناسازگاری در دنیا به مسئله سازی نپرداخته و منطق قرآنی را دنبال می‌کند و این را باید بدانند ما در مرز بین یک مبارزه با حق و باطل هستیم.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) دشمن شناسی دقیقی را به ما آموزش دادند و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) امروز این موضوع را به طور کامل برای مردم و مسئولین تشریح و تبیین کرده‌اند که باید چراغ راه همه ما باشد.

وی گفت: آمریکا تا ۴۰ سال پیش این تصور داشت که آنچه را بخواهد، برایش دست یافتنی است، اما جمهوری اسلامی این معادلات را در دنیا  تغییر داد و حضرت امام مجبورشان کرد که به سمت افکار عمومی بروند و آمریکایی‌ها و استکبار ناگزیر به پاسخگویی شدند.

وی به اتفاقات اخیر در عراق اشاره کرد و ادامه  داد: بازی‌های اخیر درعراق از این زاویه قابل بررسی است که آمریکایی‌ها امروز در منطق کم آورده‌اند و دیگر نمی‌توانند، افکار عمومی جهان را توجیح کنند و ما نیز در چنین شرایطی نباید مقاومت و ایستادگی برحق را فراموش کنیم.

وزیر اسبق وزارت خارجه با بیان اینکه با انقلاب اسلامی یک‌صدایی به‌وجود آمد و عصر فضای مجازی که هر جوان ایرانی یک رسانه برای رساندن صدای حق به گوش جهانیان شده است تاکید کرد: امروز وظیفه ما است که خط را  گم نکنیم.

وی با بیان این مطلب که سلاح استکبار، رعب و کشتار است، عنوان کرد: تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی از زمان رییس جمهوری کارتر آغاز و در دوره ترامپ به اوج خود رسیه است که ناعادلانه ترین تحریم‌ها را به ما تحمیل کردند و معمولا یک سال بعد از تحریم‌ها می‌بایست به نتیجه می‌رسیدند، اما امروز شاهد هستیم که به نتیجه نرسیده اند.

متکی افزود: آمریکایی‌ها در هر زمان که هر تاکتیکی که جواب نمی داد به تحریم‌ها  رو می‌آورند، اما امروز دیگر باید به گونه‌ای رفتار کنیم که بتوانیم اصل تحریم را از کار بیندازیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرمودند اقتصاد مقاومتی در شرایط عادی نیز یک رویکرد مبتنی بر خودکفایی است و استقلال کشور را به همراه خواهد داشت.

وزیر اسبق وزارت خارجه با بیان اینکه  آمریکایی‌ها آمده بودند که منطقه را به اسارت خود در بیاورند اما امروز شاهد اسیر شدن آمریکا در خاورمیانه هستیم و آمریکا دیگر قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: باید در مسائل رشوه‌ها و فسادهای اداری برخورد اساسی در کشور صورت گیرد که خوشبختانه تحولی جدی در این راه به ویژه از سوی دستگاه قضایی کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار