رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد؛

آمادگی مجلس برای الزام دولت به تهیه طرح‌های پدافند غیر عامل

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آمادگی دارد که برای فرهنگ‌سازی پدافند غیر عامل، قانون مصوب و دولت را ملزم کند که اقدامات و برنامه‌هایش، دارای پیوست پدافند غیر عامل باشد.
کد خبر: ۳۶۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 05November 2019

آمادگی مجلس برای الزام دولت به تهیه طرح‌های پدافند غیر عاملبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنور» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در هشتمین همایش ملی پدافند غیر عامل که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اینکه دفاعی موفق است که پیش‌دستانه و مانع خسارت باشد و از قبل، هجوم را پیش‌بینی کند، اظهار داشت: پدافند غیرعامل در ابعاد مختلف تاب‌آوری را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز تاکتیک‌های تهاجم دشمنان تغییر کرده است، افزود: اهداف دشمنان هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند، بلکه راهبرد‌ها و ابزار آن‌ها تغییر می‌کند.

حجت الاسلام ذوالنور هدف اصلی دشمنان را براندازی نظام اسلامی دانست و گفت: آن‌ها برای این هدف خود دست به هر اقدامی می‌زنند. براندازی یک نسخه واحد برای تمام حکومت‌های جهان نیست، بلکه متناسب با هر نظامی، یک نسخه جدید تعریف می‌شود؛ از سوی دیگر، چون «جنگ سخت» و تهدید نظامی، هم آشکار و پرهزینه است و هم محبوبیت ایجاد نمی‌کند، به همین دلیل امروز «جنگ نرم» در دستور کار دشمن است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: یک تعریف و مصداقی که هیچ جامعه‌شناسی در آن خدشه ایجاد نکرده، این است که سرمایه ملی یعنی اعتبار عمومی؛ به این معنا که دوام و بقای حکومت بستگی به میزان اعتبار عمومی آن دارد. امروز دشمن بر روی موضوع اعتبار عمومی نظام اسلامی تمرکز کرده و از بین بردن اعتماد مردم به نظام، هدف اصلی اوست.

وی با اشاره به اینکه امروز بیوتروریسم موضوعی است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در این رابطه تلاش‌های بسیاری از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است که به عنوان مثال می‌توان به پنبه‌هایی که با آن‌ها پوشک بچه یا مشابه آن تولید می‌شود را به گونه‌ای تهیه می‌کنند که موجب عقیم‌سازی می‌شود.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه به موضوع تهدید تراریخته‌ها اشاره و بیان کرد: این موضوع یک تهدید جدی است؛ چون مافیا‌های خطرناکی پشت موضوع تراریخته‌ها هستند که سالوس‌وار نظر تصمیم‌گیرندگان کشور را دچار انحراف می‌کنند؛ این‌موضوع ایجاب می‌کند که ما آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی قوی برای آزمایش محصولات تراریخته راه‌اندازی کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ابعاد اعتقادی و وحدت‌آمیز مردم ما، از دیگر عرصه‌هایی است که دشمن بر روی آن تمرکز کرده است، افزود: اگر‌چه عنوان‌ می‌شود فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است، ولی تیغه آن در دست ماست، اما دسته آن در دست ما نیست.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز در کشور ما پدافند غیر عامل به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشده است، گفت: ما در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و‌ سیاست خارجی، آمادگی داریم که برای فرهنگ‌سازی پدافند غیر عامل، قانون مصوب و دولت را ملزم کنیم که اقدامات و برنامه‌هایش، دارای پیوست پدافند غیر عامل باشد که در همین رابطه، امروز قانون پدافند غیر عامل، تحت یک ماده واحده در کمیسیون امنیت ملی در دست بررسی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار