یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کاهش تعهدات ایران در برجام تغییری در همکاری اروپایی‌ها با ما ایجاد نمی‌کند

جبار کوچکی‌نژاد گفت: کاهش گام به‌گام تعهدات ما در برجام نمی‌تواند تغییری در روند همکاری اروپایی‌ها با ایران در این توافق ایجاد کند؛ چراکه تصمیم‌گیر اصلی، آمریکاست.
کد خبر: ۳۶۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵ - 08November 2019

///جبار کوچکی‌نژاد عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به عملکرد غیرقابل قبول اروپایی‌ها در توافق برجام اظهار داشت: امیدوارم که تمام مسوولان به این باور قلبی که اروپایی‌ها به‌دور از اظهارنظرها و مداخله‌های دولتمردان آمریکایی در امور برجام قادر به تصمیم‌گیری و اقدام جدی نیستند، رسیده باشند؛ لذا نباید دلخوش به تحقق اهداف و سیاست‌های برجام از سوی اروپایی‌ها باشیم.

این مقام مسوول با اشاره به گام به گام کاهش تعهدات کشورمان در برجام افزود: عده‌ای بر این باور بودند که اروپایی‌ها در مرحله گام اول کاهش تعهداتمان در برجام، به خود آمده و برای اجرای تعهداتشان در این توافق عمل می‌کنند؛ لذا گام به گام کاهش تعهدات ما در برجام نمی‌تواند تغییری در روند همکاری آنها با ما در این توافق ایجاد کند؛ چراکه تصمیم‌گیر اصلی آمریکا است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید بهبود در زمینه اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم را با تعامل با غربی‌ها گره زد، گفت: آمریکا از اواسط سال 96 و پس از خروج از برجام به طور همزمان جنگ اقتصادی و روانی علیه کشورمان به راه انداخت و تلاش کرد که بذر یاس و ناامیدی را در جامعه ایران بپاشد و مردم را نسبت به آینده ایران مایوس و ناامید کند؛ لذا با توجه به اینکه اروپایی ها نیز همسو با اهداف و سیاست های دولتمردان آمریکا در مقابل ایران تصمیم گیری و اقدام میکنند، آیا امکان دارد مشکلات ما به دستان آن‌ها حل و فصل شود؟!

کوچکی‌نژاد ظرفیت‌های داخلی کشور را غنی و در جهت رونق در عرصه‌های مختلف کشور و به خصوص در زمنیه اقتصادی مهم عنوان کرد و گفت: امروز بسیاری از جوانان تحصیلکرده و با استعداد در حالی از مشکل بیکاری رنج می‌برند که اگر با تدبیر مسوولان از ظرفیت های بالقوه این نسل باانگیزه در زمینه‌های مختلف استفاده شود،‌ قطعا مشکلات جاری کشور به دست خودمان کم می‌شود؛ لذا باید فارغ از حاشیه پردازی برای رفع مشکلاتی از قبیل بیکاری جوانان که ریشه در داخل کشور دارد و نه خارج از مرزها، تلاش کنیم.

وی افزود: باید همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کم شدن مشکلات کشور به نسل جوان امید دارند، دلگرم و امیدوار باشند و برای رفع مشکلات این قشر از جامعه اقدام کنند. ما یقین داریم حضور جوانانی متخصص و دلسوز به نظام و انقلاب می‌تواند کشور را از بحران ها خارج کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توافقات بین المللی تاکنون نتوانسته باری از روی دوش مردم ما بردارد،‌ گفت: بر این اساس باید گام چهارم را بر اساس سیاست‌های کلی نظام به طور جدی اجرایی کنیم تا منافع ملی محقق شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها