تظاهرات دانشجویان عراقی در الناصریه/ درخواست ائتلاف الفتح از تظاهرات‌کنندگان

تظاهرات دانشجویان در الناصریه، باز شدن مسیرهای مواصلاتی بغداد، درخواست ائتلاف الفتح از مردم برای مقابله با خرابکاری و نشست عادل عبدالمهدی با مسئولان عراقی از جدیدترین تحولات کشور عراق است.
کد خبر: ۳۶۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ - 05November 2019

تظاهرات دانشجویان عراقی در الناصریه/ درخواست ائتلاف الفتح از تظاهرات‌کنندگانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سومریه‌نیوز گزارش داد که تظاهرات دانشجویی در الناصریه مرکز استان ذی‌قار از سرگرفته شده است.

خبرنگار این شبکه گفت: دانشجویان در شهر الناصریه به اعتصاب خود ادامه داده و برای سومین روز پیاپی نافرمانی مدنی خود را  اعلام کردند.

این شبکه همچنین گزارش داد که نیروهای امنیتی وارد بندر ام قصر شدند تا تظاهرات‌کنندگان را متفرق کنند.

کمیساریای حقوق بشر عراق اعلام کرده است که در حوادث رخ داده در تظاهرات استان ذی‌قار، دو نفر کشته و 23 نفر زخمی و 283 نفر هم بازداشت شدند.

باز شدن اکثر راه‌های مواصلاتی بغداد

عمار ولید مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره ترافیک پایتخت عراق گفت: بیشتر راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی در پایتخت امروز باز شده است. پل‌های الطالبیه و المدینه باز شده است، راه‌های المشتل و البلدیات و پل بورسعید در نزدیکی وزارت حمل و نقل باز شده  است

وی افزود: پل الاحرار و جاده الکمالیه به خاطر وجود تظاهرات‌کنندگان و نیز میدان کمال و مناطق نزدیک به العلاوی همچنان بسته است، پل بن حیان به‌سمت میدان عدن هم به خاطر وجود تظاهرات‌کنندگان هم بسته است.

این منبع عراقی گفت: اوضاع میدان  التحریر و پل الجمهوریه خوب است؛ تظاهرات‌کنندگان در زیر پل و بالای رستوران الترکی مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پل السنک خوب است و رفت و آمد خودروها در میدان الخلانی عادی  است، از تظاهرات منظم در منطقه السیدیه خبر داد و تصریح کرد: نیروهای امنیتی تدابیر شدیدی را برای مقابله با هرگونه شرایط فوق‌العاده اتخاذ کرده‌اند.

درخواست ائتلاف الفتح از تظاهرات‌کنندگان

ائتلاف پارلمانی الفتح به ریاست هادی‌العامری امروز سه‌شنبه بر ضرورت محکومیت اقدام برخی عناصر در بستن راه‌ها و پل‌ها و به تعطیلی کشاندن منافع ملی و مدارس و مراکز آموزشی و تخریب اقتصاد ملی تاکید کرد.

در بیانیه ائتلاف الفتح آمده است در حالی که ما در کنار خواسته‌های مشروع مردم خود قرار داریم و حمایت خود را از تجمعات روزانه آن‌ها در میادین آزادی و آزادی‌بخشی اعلام می‌کنیم، از آنها می‌خواهیم با مسئولیت‌پذیری، روند بستن راه‌های عمومی و پل‌ها و تعطیلی منافع ملی و مدارس و مراکز و تخریب اقتصاد ملی از طریق توقف فعالیت در بنادر و گذرگاه‌های مرزی را محکوم کنند.

ائتلاف الفتح در بیانیه خود آورده است: برخی به‌نام اعتراض و نافرمانی و حقوق اجتماعی به اخلال وارد کردن در نظم عمومی و تعدی به اموال ملت دست می‌زنند. ائتلاف الفتح همزمان با تشکر از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو در عین حال آنها می‌خواهیم که این سریال سازماندهی شده تخریب منافع ملی و مراکز و اماکن حساس و حیاتی را محکوم کرده و اجازه هرج و مرجی را که سبب مخدوش شدن تظاهراتشان می‌شود، ندهند.

این بیانیه از فرمانده کل نیروهای مسلح و  دستگاه‌های امنیتی خواسته است، تمام تدابیر را برای حفظ امنیت و بازخواست قانون‌شکنان به کار گرفته و اجازه هرج و مرجی را که رخ داده ندهند، زیرا فقط به منافع ملت عراق و آینده فرزندانش ضربه وارد می‌کند.

از سوی دیگر السومریه به نقل از نهاد شفاف‌سازی عراق از صدور حکم احضار رئیس و اعضای سابق شورای اداره فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف خبر  داد.

این شبکه همچنین با اشاره به برگزاری تظاهرات در منطقه الغزالیه پایتخت، از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در منطقه العلاوی در مرکز بغداد خبر داده است.

شبکه السومریه گزارش داد منطقه السیدیه در جنوب بغداد شاهد برگزاری تظاهرات است؛ برخی منابع از تلاش برخی افراد برای نزدیک شدن به ساختمان تلویزیون دولتی عراق خبر داده‌اند.

نشست عبدالمهدی با مسئولان عراقی

خبر دیگر اینکه دفتر نخست وزیری عراق امروز سه شنبه اعلام کرد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح نشستی با حضور سران شورای قضایی، مجلس نمایندگان و فرماندهان امنیتی برگزار کرده است. بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری، شرکت‌کنندگان در این نشست بر تحمیل امنیت و حمایت از تظاهرات‌کنندگان و اموال عمومی تاکید کردند.

این بیانیه آورده است که نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح شامگاه دوشنبه نشستی با حضور فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی، محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان و وزیران دفاع و کشور و برخی فرماندهان امنیتی برگزار کرد.

این بیانیه ادامه داد در این نشست تحولات و تدابیر لازم برای حفظ امنیت و نظم بررسی و بر حمایت قوای قضائیه و مقننه از تلاش‌های دولت و دستگاه‌های امنیتی برای تحمیل امنیت و ثبات در  عموم مناطق کشور و حمایت از تظاهرات‌کنندگان و اموال عمومی و خصوصی و تاسیسات و مراکز اقتصادی و تضمین نظم کاری و روان بودن حرکت و  تردد شهروندان تاکید شد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار