استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم دقت نظر در طراحی و اجرای المان‌های شهری حوزه ایثار و شهادت

«علیرضا رزم حسینی» گفت: هر چند برگزاری کنگره شهدا و همچنین انتشار کتاب های مربوط به شهدا و دفاع مقدس ارزشمند است اما اگر المان‌های شهری حوزه ایثار و شهادت به خوبی طراحی و اجرا شوند باعث ماندگاری یاد و نام شهدا خواهند شد.
کد خبر: ۳۶۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ - 05November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی در سال 1400 با حضور «علیرضا رزم حسینی» استاندار خراسان رضوی و رئیس این ستاد، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا(ع) و دبیر کل کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی کنگره شهدای استان و دیگر اعضا عصر امروز در مشهد برگزار شد.

رزم حسینی در این مراسم اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا لازم و ضروری است زیرا یکی از ابزارهایی است که می توان از طریق آن فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده منتقل کرد.

وی افزود: به دلیل وجود بارگاه منور رضوی در استان و همچنین نقش مهم خراسان در دفاع مقدس باید کنگره ای فاخر، ماندگار در شان حضرت رضا (ع) و استان برگزار شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: کار عملیاتی و اجرایی کنگره شهدای استان خراسان رضوی از طریق این شورا صورت می گیرد، بر همین اساس کمیته ها با انسجام و تلاش مجدانه، نقش خود را به بهترین نحو در برگزاری این کنگره ایفا کنند.

این مسئول در ادامه به نقش تشکل های مردم نهاد در برگزاری کنگره شهدای خراسان رضوی اشاره کرد و ابراز داشت: در برگزاری کنگره شهدای استان خراسان رضوی همه اقشار و اقلیت ها را که زیر چتر انقلاب اسلامی هستند سهیم اند و باید به شهدای اقلیت ها نیز توجه داشت.

رزم حسینی تاکید کرد: خراسان شایسته برگزاری یک کنگره عظیم است تا دیگر استان ها نیز از آن الگو بگیرند.

وی توجه به روستاهای استان که در دفاع مقدس نقش موثر داشتند ضروری دانست و گفت: هر چند برگزاری کنگره شهدا و همچنین انتشار کتاب های مربوط به شهدا و دفاع مقدس ارزشمند است اما آنچه ماندگار می شود المان‌های شهری خواهد بود. اگر این المان‌ها به خوبی طراحی و اجرا شوند باعث ماندگاری یاد و نام شهدا خواهند شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در مشهد اگر با دقت نظر این المان‌ها جانمایی شوند زائرین بارگاه منور رضوی وظیفه خود می دانند تا با مراجعه به این المان‌ها که سمبل ایثار و مقاومت شهدای والامقام است نسبت به این عزیزان ادای احترام کنند.

رزم حسینی در پایان بر برگزاری جلسات ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی به صورت منظم تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار