حماسه‌ کربلای پنج-9/ روایت زندگی سردار شهید "هاشم اعتمادی"

بارها مجروح شد اما از خط مقدم برنگشت

پای راستش در والفجر 2 مجروح شد. در کربلای 4 نیز مجددا زخمی شد، اما دو روز پس از مجروحیت دوباره با تنی زخمی به جبهه برگشت. در کربلای 5 نیز دست راستش مجروح شد اما برای او ماموریت مهم‌تر از همه چیز بود، با تنی مجروح به خط مقدم رفت و همچون قمربنی‌هاشم(ع) هدف گلوله‌های دشمن قرار گرفت و آسمانی شد.
کد خبر: ۳۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹ - 27December 2014

بارها مجروح شد اما از خط مقدم برنگشت

به گزارش گروه استانها دفاع پرس، سردار شهید "هاشم اعتمادی" از اهالی روستای "سنگر" استان فارس است. ابتدا او را فرشاد مینامیدند اما بعدها نام هاشم را برای خود برگزید. با شروع غائله کردستان برای مبارزه علیه دشمن عازم منطقه غرب شد و پس از مدتی مسئول واحد عملیات و اطلاعات تیپ المهدی شده و برای آزادسازی شهرهای کردنشین و پادگان حاج عمران مسئولیت یکی از محورهای عملیاتی را بر عهده گرفت.

اعتمادی با شرکت در این عملیات (والفجر 2) در منطقه حاج عمران از ناحیه پای راست مجروح شد.

او پس از بهبودی در سال 1362 با دختری مؤمن و پاکدامن پیمانی آسمانی بست و با برگزاری مراسمی ساده مدتی پس از ازدواجش دوباره پای در صحنه پیکار نهاد و به دلیل حضور او در عملیاتهای مختلف و کسب تجربه فراوان از طرف قرارگاه کربلا به منظور سازماندهی گردان قائم(عج) به تیپ امام حسن(ع) انتخاب شد و در پاییز 1365 با سمت فرمانده تیپ در جلسه شورای فرماندهان لشکر شرکت نمود.

اعتمادی در عملیات کربلای چهار، مجدداً مجروح شد اما او روحی خستگی ناپذیر داشت و پس از 2 روز مرخصی به جبهه بازگشت.

نظر شما
پربیننده ها