پدر شهید «حمید برفی» آسمانی شد

پدر شهید «حمید برفی» از شهدای والامقام استان کهگیلویه و بویراحمد آسمانی شد.
کد خبر: ۳۶۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ - 07November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «حسنقلی برفی» پدر شهید «حمید برفی» از شهدای والامقام استان کهگیلویه و بویراحمد دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر این پدر شهید امروز ساعت 14 از آرامستان شرف‌آباد یاسوج به سمت روستای «نقاره‌خانه» تشییع و خاکسپاری می‌شود.

«حمید برفی» در سال 1352 در خانواده‌ای مذهبی در روستای «نقاره‌خانه» از توابع شهرستان «بویراحمد» متولد شد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند و پس از طی مراحل گزینش به استخدام نیروی انتظامی درآمد.

دوره آموزشی خود را در جهرم گذراند و برای ادامه خدمت به کردستان انتقال یافت. وی در کردستان از قسمت پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بدون اطلاع به خانواده، 6 ماه از عزیمت به مرخصی خودداری کرد. برفی سپس به بندرعباس منتقل شد و در مدت چهار سالی که در آن شهر بود ازدواج کرد و صاحب فرزند دختری شد. پس از آن مجددا به یاسوج بازگشت و در ادامه در شهرهای گچساران و اصفهان به انجام وظیفه پرداخت.

وی پس از دو سال خدمت در اصفهان به مرزبانی سیستان و بلوچستان، هنگ مرزی بابل منتقل و در گردان «دشتک» به خدمت مشغول شد.

حمید همواره به فقرا توجه می‌کرد، چندین بار خانواده‌های بی‌سرپرست و یا بدسرپرست را تحت پوشش خود قرار داده بود، در حالی که دیگران از این موضوع اطلاعی نداشتند و پس از شهادتش بود که آثار اعمال نیک او بین بازماندگانش پیچید. از آن شهید بزرگوار یک دختر به نام «کیمیا» و یک پسر به نام «رضا» به یادگار مانده است.

برفی در تاریخ ششم اردیبهشت‌ سال 1389 برابر مأموریت محوله به همراه همرزمانش مشغول اجرای گشت در نوار مرزی مشترک میان ایران و افغانستان بود که به تعدادی از متجاوزان مرزی برخورد کرد. این متجاوزان قصد داشتند از سمت افغانستان به صورت غیرقانونی وارد کشورمان شوند که برفی و همرزمانش مقتدرانه طی درگیری مسلحانه با افرادی که از آن سوی مرز در حمایت از متجاوزان به سمت مرزداران ایرانی تیراندازی می‌کردند مقابله کردند. در این جریان درگیری برفی ناجوانمردانه به دست اشرار به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار