عهد سربازی ۶ هزار بسیجی با امام زمان(عج) در قم

مراسم تجدید عهد سربازی با امام زمان (عج) امروز در سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و ۶ هزار نفر از بسیجیان و نیرو‌های مسلح استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ - 07November 2019

عهد سربازی ۶ هزار بسیجی به نیابت از ۶ هزار شهید استان قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، صبحگاه مشترک عهد سربازی با امام زمان (عج) امروز به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) با شعار «۶ هزار بسیجی به نیابت از ۶ هزار شهید قم» با حضور ۱۰۰ گروهان ۶۰ نفره از قشر‌های مختلف بسیج و فرماندهان و رده‌های محتلف سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر و نیز مسئولان استانی و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و زائران و مجاوران و خادمان مسجد مقدس جمکران و نیز خادمان آستان قدس رضوی و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در صحن اصلی مسجد جمکران برگزار شد.

این آیین حماسی و معنوی با اجرای احترامات نظامی و ادای احترام ویژه سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح به پیکر‌های مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس همراه بود؛ همچنین پرچم مقدس جمهوری اسلامی و پرچم گنبد مسجد مقدس جمکران همزمان با نواختن سرود مقدس کشور در این مکان مقدس برافراشته شد.

یگان‌های حاضر در مراسم پرچم‌هایی با شعار «لبیک یا مهدی» در دست داشتند و ندای «العجل... العجل» برای تعجیل در فرج آن منتقل سر دادند که شکوه خاصی به مراسم بخشیده بود ضمن اینکه در مقابل هریگان، پلاکاردی مزین به نام یکی از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم قم نصب شده‌بود. ضمن آنکه ۶ هزار کارت به نام شهدای استان قم چاپ شده بود تا روی لباس هر یک از شرکت کنندگان در مراسم نصب شود.

همچنین در این آیین نیرو‌های مسلح حاضر در مسجد مقدس جمکران با قرائت عهدنامه، پیمان سربازی خود با امام زمان (عج) را تجدید کردند.

در این عهد نامه آمده است:

«نهم ربیع الاول امیدبخش برای مستضعفان عالم است چرا که در این روز منجی عالم بشریت به امامت رسیده که با تعیین حکومت اسلام واقعی، عدالت الهی را در سراسر زمین گسترده می‌کند. نیرو‌های مسلح در این میدان به نیابت از ۶ هزار شهید استان قم بار دیگر عهد و پیمان خود را با امام زمان (عج) و نائب بر حق ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تجدید می‌کنیم».

گرداندن پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) درمیان یگان‌های حاضر، مداحی در مدح بقیة‌الله الاعظم (عج) توسط مداح اهل بیت (ع) و همچنین اجرای برنامه توسط گروه سرود نوجوانان نسیم رحمت از جمله جلوه‌های خاص این مراسم بود.

در مراسم فوق سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و حجت‌الاسلام «محمدحسن رحیمیان» تولیت مسجد مقدس جمکران سخنرانی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها