حجت‌الاسلام علی‌اکبری:

ملت ایران بر مدار ولایت فقیه حرکت می‌کنند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مردم ایران اسلامی مردمان عصر ظهور هستند؛ چون فرمان نائب را فرمان امام خود می‌دانند و بر مدار پر نور ولایت فقیه حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ - 08November 2019

ملت ایران بر مدار ولایت فقیه حرکت می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «محمدجواد علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در سخنان پیش از خطبه این هفته شهرستان ساری، نماز جمعه را مرکز نزول عنایات و الطاف الهی دانست و اظهار داشت: نماز جمعه حج هفتگی مساکین است و این اجتماع مومنین بر اساس رحمت الهی شکل می‌گیرد و توفیق الهی بر نمازگزاران می‌بارد.

وی نماز جمعه را محل شکل‌گیری استقلال و برادری در مقابل جریان کفر دانست و عنوان کرد: نمازجمعه محل اتصال قلوب مومنین در برابر دنیای کفر است.

این مسئول با بیان اینکه نماز جمعه محل شکل‌گیری جبهه متحد و نفوذناپذیر در برابر استکبار است، گفت: نماز جمعه محل رحمت، عزت، اخوت و پیوستگی درونی امت و با هم بودن و همکار هم بودن  در برابر کفر است که بر مدار امام شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه محل سازماندهی امت بر محوریت امام است، گفت: امام سازمان بخش جامعه است و جامعه بر اساس امام است که شکل می‌گیرد و سازماندهی می‌شود.

علی اکبری ادامه داد: جامعه بدون امام، پراکنده است و امام حلقه اتصال و اتحاد و یکپارچگی امت بوده و این سرّ امام به شمار می‌آید که باعث اتحاد جامعه می‌شود.

این مسئول، نماز جمعه را یک حرکت عمومی بر مبنای پیوستگی امت و اتحاد عنوان کرد و ادامه داد: این نماز که سرشار از رحمت الهی است به جماعت برگزار شده و سبب نفوذناپذیری در برابر دشمن خواهد بود.

وی امامت را مایه برکت دانست و با بیان اینکه شکل‌گیری امت اسلام با محوریت امام است، گفت: جامعه ما به لطف خدا با محوریت امام شکل گرفته و این خط همان استمرار خط امامت است.

علی اکبری افزود: زمانه ما زمانه طلوع لطف خاص الهی است و شیعه در هزاره گذشته دارای محور و زعیم بوده و اینگونه اسلام حفظ شد و به ما رسید.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه همان نیابت است، گفت: جامعه ما برای دستیابی به آنچه خدای متعال خواسته است و دادن جان به جانان و شهادت نیازمند یک اجتماع باشکوهی مثل نماز جمعه است که در آن امامت طراز اول محسوب می‌شود.

علی اکبری ادامه داد: مردم آخرالزمان افضل امت‌ها هستند و مردم ایران اسلامی مردمان عصر ظهور هستند؛ چون فرمان نائب را فرمان امام خود می‌دانند و بر مدار پر نور ولایت فقیه حرکت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه مازندران هم حق سابق و هم حق لاحق دارد و دروازه امامت و ولایت محسوب می‌شود، گفت: این استان بیش از 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب کرده است که هزار و 700 شهید آن دانش آموز بودند.

وی افزود: ما بر سر سفره شهدا هستیم و این روحیه فداکاری و ایثارگری ریشه در خط امام دارد و نماز جمعه استمرار خط ولایت و امامت است.

علی اکبری با اشاره به نقش‌آفرینی مردم مازندران در انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مازندران از سال‌های دور از شبکه امامت بهره وافر داشته است و آیت‌الله طبرسی یکی از عالمانی است که بیش از چهار دهه به نظام خدمت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در دور جدید امامت و نمایندگی رهبری، با انتخاب مقام معظم رهبری این پرچم به دست فرزند دیگری از خانواده روحانیت رسیده و این اجتماع باشکوهتر از قبل امتداد خواهد یافت و آیت الله محمدی لایینی با کمک مردم و روحانیون و جوانان آغاز چهله دوم انقلاب را در پرتو منویات رهبری پیش خواهد برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها