آیت‌الله گرامی:

معنویات زیادی از جریان انقلاب اسلامی دیده‌ام/ آرزویم شهادت در جبهه بود

یکی از مراجع عظام تقلید شیعه با بیان اینکه معنویات زیادی از انقلاب دیده است، گفت: یک بار به حضور در جبهه دعوت شدم و آنجا فوز عظیم شهادت را از خدا خواستم، ولی نصیبم نشد.
کد خبر: ۳۶۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ - 08November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حضرت آیت الله «محمدعلی گرامی» از مراجع عظام تقلید شیعه در دیدار حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم که در بیت این مرجع تقلید صورت گرفت، اظهار داشت: اسناد زیادی از حضور اینجانب در روند نهضت انقلاب اسلامی موجود است که خیلی از آن‌ها به دفعات متعدد در جریان یورش ساواک به منزل ما در محل فعلی و در محل قبلی که در تکیه جدا نزدیک خیابان چهارمردان قم بود، به سرقت رفت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: سال ۴۴ در تبعید بودم و سال‌های ۵۱ و ۵۲ تا ۵۶ و تا زمانی که حضرت امام (ره) از پاریس تشریف آوردند، در زندان بودم و اسنادی از مکاتبات من با حضرت امام (ره) و دیگر علما در مورد جریانات انقلاب موجود است.

معنویات زیادی از جریان انقلاب اسلامی دیده ام/ آرزویم شهادت در جبهه بود

آیت الله گرامی ادامه داد: اواخر جنگ تحمیلی یک بار از دفتر تبلیغات تماس گرفتند و گفتند از جبهه رزمندگان حضور شخص شما را خواسته اند، من هم خیلی خوشحال شدم و با جمعی از اهل علم به قرارگاه‌ها سر زدیم و سخنرانی کردیم و در آن زمان، حملات دشمن شدید بود و متاسفانه به آن فوز عظیم شهادت که دوست داشت، نرسیدم.

مرجع تقلید شیعه با یادآوری برخی خاطرات از مبارزات انقلابی خاطرنشان کرد: در زمان مرجعیت آیت الله بروجردی دو تن از طلبه‌ها نسبت به حضور خانم بی حجاب در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تذکر داده بودند که شهربانی آن‌ها را دستگیر کرده بود و ما علیه رییس شهربانی راهپیمایی کردیم؛ در روزنامه استوار قم نیز بحث‌هایی راجع به بهاییت داشتم که مرتب چاپ می‌شد.

آیت الله گرامی افزود: از ابتدا در جریان انجمن‌های ایالتی و ولایتی همراه امام بودیم و در قضیه لوایح ۶ گانه و جریان مدرسه فیضیه نیز حضور داشتیم و در یک اتاقی هم محبوس شدیم و امضای من پای اعلامیه‌هایی که صادر می‌شد، هست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: سال ۴۴ به گنبد قابوس تبعید شدم و گفتند اینجا بهاییت در اکثریت هستند و در اینجا با آنان درگیر نشوید و من هم دنبال بهانه می‌گشتم تا نسبت به این موضوع روشنگری کنم.

مرجع تقلید شیعه ادامه داد: سال ۵۱ در جریان رفع حکم اعدام از حنیف نژاد به زندان افتادم و در سال ۵۲ نیز به اتهام مبارزه مسلحانه زندانی شدم؛ شکنجه‌های طاقت فرسایی در این دوران دیدم که چهار سال طول کشید تا آن که جریان شهادت شهید سیدمصطفی خمینی (ره) پیش آمد.

آیت الله گرامی افزود: حضرت امام حکم فرموده بودند که هر گزارشی که رسید، ایشان را باخبر کنم لذا در قم که حضور داشتند، هفته‌ای دو سه بار خدمتشان می‌رسیدم و از اوضاع و احوال گزارش می‌دادم؛ نامه‌ای هم موجود است که اظهار عشق و علاقه به امام داشته ام و ایشان هم پاسخی عاطفی داده اند.

مرجع تقلید شیعه تاکید کرد: امور معنوی فراوانی از انقلاب اسلامی دیده ام و آزادی ام از زندان و شکنجه‌های طولانی زمان طاغوت به سبب توسلاتی که داشتم و عنایاتی بود که شامل حالم می‌شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر جمع آوری اسناد و مدارک حضورشان در مبارزات انقلاب و جریان دفاع مقدس، تصریح کرد: خاطرات در کتابچه‌ای به نام «معبری به آسمان» از سوی مرکز اسناد منتشر شده و موجب مسرت است که نامی از بنده در جریان انقلاب اسلامی ثبت شود.

معنویات زیادی از جریان انقلاب اسلامی دیده ام/ آرزویم شهادت در جبهه بود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار