آیت‌الله اراکی در نشست خبری سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

حضور بیش از ۳۵۰ شخصیت نخبه از ۹۰ کشور/  گفتمان وحدت اسلامی جریان تکفیری را به خارج از رینگ بُرد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جبهه استکبار با اعمال تحریم سعی می‌کند، جمهوری اسلامی را در جهان منزوی نشان دهد، گفت: با وجود تحریم‌های اعمالی از سوی استکبار جهانی علیه کشورمان، بیش از ۳۵۰ شخصیت نخبه از ۹۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی در سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۳۶۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ - 10November 2019

حضور بیش از ۳۵۰ شخصیت نخبه از ۹۰ کشور/  گفتمان وحدت اسلامی جریان تکفیری را به خارج از رینگ بردبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: امروز جریان وحدت‌گرا با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران و رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در دنیا یک جریان پیروز محسوب می‌شود که توانست جریان تکفیری را نه به گوشه رینگ بلکه به خارج از رینگ هدایت کند.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان تکفیر در جهان اسلام شکست‌ خورده است، گفت: ما توانستیم گفتمان وحدت اسلامی را در جهان اسلام عملیاتی کنیم؛ این گفتمان از اندونزی گرفته تا موریتانی گسترش پیدا کرده است.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه محور مقاومت جلوه بزرگی از وحدت جهان اسلام است، تصریح کرد: اگر به ما فرصت می‌دادند در مکه که پایتخت جهان اسلام است، جوانان جهان اسلام را یکجا جمع کنیم، ده‌ها میلیون جوان از سراسر جهان اسلام گرد هم می‌آمدند و شعار وحدت می‌دادند که این حضور نشانه پیروزی جریان وحدت‌گرا بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تشریح سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی بیان داشت: این کنفرانس نمادی از حضور جریان وحدت در سراسر جهان اسلام است که نمایندگان همه اقشار جامعه اسلامی در آن حضور دارند. بخش اعظمی از شرکت‌کنندگان در این دوره از جوانان کشورهای اسلامی است.

وی گفت: ما این دوره از کنفرانس را در شرایطی برگزار می‌کنیم که جبهه استکبار تحریم‌هایی در راستای منزوی کردن کشورمان اعمال کرده است؛ اما حضور بیش از ۳۵۰ شخصیت نخبه و برجسته از سراسر جهان نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران مرکز جهان اسلام است و تلاش جبهه استکبار در منزوی کردن آن شکست خورده است.

آیت‌الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: دفاع از فلسطین و مسجدالاقصی اولین محور این دوره از کنفرانس است. حضور پر رنگ زنان، جوانان و رهبران برجسته مقاومت نیز از سایر محورهای این دوره از کنفرانس وحدت اسلامی است.

رئیس جمهور سخنران مراسم افتتاحیه کنفرانس وحدت اسلامی

در ادامه این نشست، «محمد دلبری» رئیس ستاد اجرایی سی و ‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که از روز پنج‌شنبه 23 آبان به مدت سه روز در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، خبر داد و اظهار داشت: سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور بیش از 350 شخصیت نخبه از 90 کشور جهان برگزار خواهد شد، طبق سال‌های گذشته برنامه تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای میهمانان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه 20 نشست و کمیسیون تخصصی در این کنفرانس وحدت برگزار می‌شود، گفت: بعد از ظهر روز اول، بعد از نماز مغرب و عشاء جشن میلاد رحمت را با همکاری بنیاد صلوات برگزار خواهد شد؛ اتفاق بسیار خوب دیگر تشکیل اتحادیه‌های مختلف تقریب نهاد، از جمله اتحادیه علمای مقاومت، اتحادیه قهرمانان ورزشی، اتحادیه زنان مسلمان و ... است که نشست‌های این اتحادیه‌ها با محوریت دفاع از مسجد الاقصی برگزار خواهد شد.

 رئیس ستاد اجرایی سی و ‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: اتقاق مهمی که امسال افتاده است، روزشمار و نامگذاری ایام هفته وحدت است، که موضوعات ایام این هفته توسط مجموعه صدا و سیما و نهادهای مرتبط دنبال می‌شود و امیدواریم در سال‌های آتی نیز این اقدام ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها