وزیر کشور سابق لبنان:

فشار آمریکا به سعدالحریری برای تشکیل کابینه بدون حضور حزب‌الله/ استعفای دولت یک امر ضروری بود

مروان شربل با اشاره به اینکه استعفای دولت یک امر ضروری برای لبنان بود، گفت: آمریکا و هم‌پیمانان آن در حوزه خلیج‌فارس حریری را تحت فشار گذاشته‌اند تا یک دولت بدون حضور همه احزاب و ازجمله حزب‌الله تشکیل دهد.
کد خبر: ۳۶۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ - 10November 2019

فشار آمریکا به سعدالحریری برای تشکیل کابینه بدون حضور حزب‌الله/ استعفای دولت یک امر ضروری بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری النشره، مروان شربل وزیر کشور سابق لبنان با اشاره به اینکه اعتراضات مردمی لبنان موجب استعفای دولت شد و این اتفاق برای نخستین‌بار است که در لبنان رخ می‌دهد، تاکید کرد که در خلال دو هفته از تعیین زمان رایزنی‌ها، کابینه جدید تشکیل‌ خواهد شد.

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی خاطرنشان کرد که استعفای دولت یک امر ضروری بود اما برای ایجاد یک شوک مثبت در کشور نیاز به اقدامات دیگری داریم.

وزیر کشور سابق لبنان افزود که امیدواریم تا سعد حریری پیشبرد امور، مسئولیت تشکیل کابینه را بر عهده بگیرد.

شربل تصریح کرد که حریری در خلال اعتراضات مردمی اخیر کشور، محبوبیت خود را از دست داده و امروز وضعیت داخلی و خارجی وی نگران‌کننده است.

وی تاکید کرد که آمریکا و هم‌پیمانان آن در حوزه خلیج‌فارس حریری را تحت فشار گذاشته‌اند تا یک دولت بدون حضور همه احزاب و ازجمله حزب‌الله تشکیل دهد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها