هاشمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

آمادگی شورای شهر و شهرداری تهران برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از آمادگی این شورا و شهرداری تهران برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ - 10November 2019

بیش از ۳۰ درصد از قطار‌های شهری نیازمند بازآماد هستند/ تامین ۶۵۰ واگن برای قطار شهری باید جدی‌تر پیگیری شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صد و هفتاد و پنجمین جلسه این شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری تهران این آمادگی را دارند تا در صورت درخواست کمک، نیرو و تجهیزات به این استان اعزام کنند.

وی در ادامه درباره خرابی‌های اخیر قطار‌های شهری و اتوبوس‌ها در شهر تهران گفت: مسئله خرابی قطار‌ها و اتوبوس‌ها در شهر تهران موضوعی حاد است و بار‌ها در این خصوص تذکر داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد هزار و ۳۰۰ واگن شهر تهران به دلیل اینکه از یک میلیون کیلومتر بیشتر کار کرده‌اند، دچار خرابی می‌شوند، افزود: امروز بیش از ۳۰ درصد از واگن‌های قطار شهری از یک میلیون کیلومتر بیشتر کار کرده‌اند و نیازمند بازآماد هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود قطار در برخی مواقع مجبور هستیم از قطار‌هایی استفاده کنیم که ممکن است دچار خرابی شوند، عنوان کرد: از مدیریت شهری، دولت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و بانک مرکزی می‌خواهیم که مصوبه دولت مبنی بر تأمین ۶۳۰ واگن برای مترو تهران را جدی‌تر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما روزانه ۳۰۰ مورد خرابی اتوبوس در تهران داریم که منجر به پیاده شدن مسافران می‌شود. مسئولان شهری باید بدانند که عذرخواهی فایده‌ای ندارد و باید پاسخگو باشند و فشار بیاورند تا مصوبه دولت در خصوص تأمین واگن قطار اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره آلودگی هوای شهر تهران هم گفت: در خصوص مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا قوانین خیلی خوبی داریم، اما متأسفانه اکثر این قوانین اجرا نمی‌شود.

هاشمی افزود: به عنوان مثال، در قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود سالیانه بخشی از یارانه‌ها به موضوع حمل و نقل عمومی اختصاص یابد، اما تاکنون این موضوع اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت مصرف سوخت و حمایت از حمل و نقل عمومی هم قرار بود که چهار هزار میلیارد تومان (100 درصد بودجه تخصیص‌یافته) در اختیار حمل و نقل عمومی باشد، که متأسفانه این موضوع هم عملی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر قوانین حمایت از حمل و نقل عمومی به خوبی در تهران اجرا نشود، همچنان شاهد آلودگی هوا خواهیم بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار