انسیه شاه‌حسینی:

آثار هنرمندان دغدغه‌مند درباره شهدا ماندگار خواهد شد

یک کارگردان سینما با تاکید براینکه آثار هنرمندان دغدغه‌مند درباره شهدا، ماندگار خواهد شد، گفت: به نظرم موضوع دفاع مقدس و شهدای آن هنوز جای کاردارد و می‌بایست باتمام توان در این موضوع برای نسل امروز و اینده میهن‌مان خلق اثر شود.
کد خبر: ۳۶۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ - 10November 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‎پرس، «انسیه‌شاه حسینی» کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما درخصوص مراسم پاسداشت شهدای هنرمند اظهار داشت: ناگفته پیداست که برگزاری بزرگداشت ویژه شهدا کاری بسیار ارزشمند و قابل ستایش است و اصولا هرکاری برای شهدا انجام دهیم ناچیز است ودر مقابل عظمت و شکوه این اسوه‌های ایثار و الگوهای فداکاری هرکاری کنیم کم است.

وی افزود: استقلال و آزادی و جمهوریت و اسلامیت ما مدیون شهداست و چه زیباست که این مراسم پاسداشت برای شهدای هنرمند برگزار می‌شود که هم به هنرهای زمینی و مادی منتسب بودند و هم به هنر معنوی و فوز عظیم یعنی شهادت.

کارگردان فیلم «شب بخیر فرمانده» با تاکید براینکه آثار هنرمندان دغدغه‌مند درباره شهدا، ماندگار خواهد شد، عنوان کرد: باید دراین مراسم معرفی شهدا و آثارشان به بهترین نحو صورت پذیرد و انچه در حق شهداست می‌بایست به بهترین شکل ادا شود.

شاه‌حسینی همچنین افزود: کارکردن درخصوص شهدا بستگی به ذات و نهاد خود هنرمندان دارد. اگر هنرمندی دغدغه این کار را داشته باشد که برای شهدا اثری خلق کند مطمئنا اثری قابل توجه و ماندگار برای تمام نسل‌ها خلق می‌شود ولی اگر کسی دغدغه این کار را نداشته باشد حتی باوجود امکانات مادی، سخت افزاری و لجستیکی و حمایت‌های همه جانبه ازسوی نهادهای گوناگون نخواهد توانست اثر مانا و جاودانی راخلق کند. به نظرم موضوع دفاع مقدس و شهدای آن هنوز جای کاردارد و می‌بایست باتمام توان در این موضوع برای نسل امروز و اینده میهن‌مان خلق اثر شود.

مراسم پاسداشت شهدای هنرمند باعنوان شاهدان شیدایی به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با مشارکت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲۷ آبان در تالار اندیشه حوزه هنری باحضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری و جامعه فرهنگ و هنر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها