درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

در طول یک ماه گذشته ۳۰ نفر از والدین دو شهید و سه شهید دفاع مقدس، ترور، مدافع وطن و مدافع حرم در ۱۴ استان کشور، با لبیک به دعوت حق، به دیار باقی شتافتند.
کد خبر: ۳۶۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ - 11November 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد. در این مدت سن والدین شهدا رو به افزایش بوده است و هم‌اکنون اکثر قریب به اتفاق آن‌ها در سنین کهنسالی قرار دارند. سال‌هاست که آمار فوت والدین شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رو به افزایش چشمگیری است و هر هفته اخباری مبنی بر اینکه کدامیک از این والدین آسمانی در حال پرکشیدن به فرزندان شهیدشانند به گوش می‌رسد. از آنجایی که والدین شهدا به عنوان غنی‌ترین گنجینه از خاطرات، سیره و زندگی شهدا محسوب می‌شوند از دنیا رفتنشان ما را از دسترسی به این فرهنگ غنی باز می‌دارد و در کنار آن همواره ضرورت توجه به خانواده‌های شهدا به خصوص والدین آن‌ها و مشکلاتشان احساس شده است، نیاز است که امروزه بیش از پیش توجه به بازمانده‌ها و میراث شهدای معظم در ابعاد مختلف رسانه‌ای در نظر گرفته شود.

بنا بر اخبار ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از استان‌های مختلف، در طول یک ماه گذشته ۳۰ نفر از والدین دو شهید و سه شهید در استان‌های تهران، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اردبیل، قزوین، همدان، سمنان، مازندران، کرمان، خوزستان، گیلان و اصفهان دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند؛ که در این میان نام شش پدر شهید و ۲۴ نفر از مادران شهدای والامقام دیده می‌شود. «ابولحسن ابول‌پورمفرد» پدر شهیدان «احمدرضا، محمدرضا و غلامحسین ابول‌پورمفرد» و «حبیب‌الله حسینی بهرمانی» پدر شهیدان سرافراز «حسن، علی و مهدی حسینی بهرمانی» جزء والدین سه شهید دفاع مقدس محسوب می‌شوند. همچنین «عیسی حمیدی‌زاده» پدر شهیدان «نریمان و فیروز حمیدی‌زاده» از استان خراسان شمالی پدر نخستین شهید مدافع حرم این استان است که دار فانی را وداع گفت.

مادر شهیدان «بهپور»

«ملوک تعمیرجو»، مادر شهیدان «کریم و نجف بهپور» روز شنبه ۱۸ آبان‌ماه از تهران در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او پس از تشییع در محله حکیمیه، در بهشت زهرا (س)، قطعه صالحین به خاک سپرده شد. شهید نجف بهپور ۲۹ اسفندماه ۱۳۵۹ در کردستان و برادرش کریم در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۰ در کامیاران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان «سید جوادی»

«رقیه وارسته» مادر شهیدان «سیدمهدی و سیدعلی سیدجوادی» از استان گیلان سحرگاه روز پنجشنبه ۱۶ آبان‌ماه دار فانی را وداع گفت. شهید سیدمهدی سیدجوادی در سال ۱۳۴۰ در دزفول متولد شد و در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور و ارزش‌های اسلامی از دانشگاه بیرمنگام انگلستان به میهن بازگشت و با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، در سن ۲۷ سالگی و در عملیات مرصاد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر به مقام رفیع شهادت نائل شد.

شهید سیدعلی سیدجوادی نیز متولد ۱۳۴۳ در شهرستان لاهیجان بود که در عملیات والفجر ۸ بر اثر اصابت ترکش گلوله تانک به سر در ۲۳ اسفند ماه سال ۶۴ شهادت رسید.

مادر شهیدان «علی‌خانی»

مادر شهیدان «حسین و یوسف علی‌خانی» از استان فارس دعوت حق را لبیک گفت. «سبزگل عابدی» مادر شهیدان «حسین و یوسف علی‌خانی» از شهدای شهرستان نی‌ریز در سن ۸۹ سالگی به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او در ۱۶ آبان‌ماه در روستای تل مهتابی واقع در بخش مرکزی شهرستان نی‌ریز تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

بسیجی شهید حسین علی‌خانی ۱۱ اسفند سال ۱۳۶۲ در جبهه جنوب به شهادت رسید و یوسف علی‌خانی نیز سوم دی سال ۱۳۶۶ در شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

مادر شهیدان «دوبری پالان‌دوز»

«فاطمه رجب صدوقی» مادر شهیدان «علی‌رضا و حسن‌علی دوبری پالان‌دوز» از استان خوزستان دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع و خاکسپاری او در ۱۸ آبان‌ماه در خیابان طالقانی غربی دزفول به سمت گلزار شهدای بهشت علی برگزار شد.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

مادر شهیدان «بیات»

«مدینه بختیاریه» مادر شهیدان «محمد امین و علی بیات» از استان همدان پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او در ۱۸ آبان‌ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و عموم مردم شریف شهرستان تویسرکان تشییع و در گلزار شهدای روستای سوتلق به خاک سپرده شد.

شهید محمد امین بیات اول مهر ۱۳۲۳ چشم به جهان گشود و در ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۶۴ در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید علی بیات اول فروردین ماه ۱۳۳۱ چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیر ماه ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان «قاقازانی»

به گزارش «ایثار»، مرحومه «بهجت مغاره‌ای» مادر گرانقدر شهیدان «علی و محمدرضا قاقازانی» و جانباز «احمد قاقازانی» از استان قزوین پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این مادر ۱۶ آبان‌ماه از امامزاده حسین (ع) تشییع و در مزار والدین شاهد همجوار گلزار مطهر شهدای شهر قزوین به خاک سپرده شد.

شهید علی قاقازانی، اول شهریور ۱۳۴۱ در شهر قزوین به دنیا آمد و ۴ دی ۱۳۶۵ در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۵ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید محمدرضا قاقازانی، ۲۹ دی ۱۳۴۳ در شهر قزوین به دنیا آمد و ۱۸ اسفند ۱۳۶۳ در هورالهویزه بر اثر اصابت ترکش به شکم و کمر، به شهادت رسید.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

مادر شهیدان «نظریه»

«طیبه نظری»، مادر محترم شهیدان «محمدعلی و محمد نظریه» از استان سمنان در روز ۱۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ در ۸۴ سالگی دعوت معبودش را لبیک گفت. پیکر او در ۱۲ آبان‌ماه به سمت قطعه ایثارگران گلزار شهدای شاهرود تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید محمدعلی نظریه، متولد سال ۱۳۳۳ بود و پس از اتمام دوران سربازی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۶۶ طی عملیات والفجر ۴ در منطقه پنجوین عراق به شهادت رسید.

شهید محمد نظریه در سومین مرحله اعزام به مناطق جنگی طی عملیات بدر در شرق دجله به تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان «خرمی»

«طیبه فرازی» مادر شهیدان «علی‌رضا و نادر خرمی» از استان خوزستان در روز ۱۳ آبان‌ماه به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع و خاکسپاری او از خیابان مولوی شهرستان دزفول به سمت گلزار شهدای بهشت علی برگزار شد.

سرباز شهید نادر خرمی متولد ۱۳۳۹ بود و در سال ۱۳۵۹ در جریان درگیری با ضد انقلاب در جبهه کردستان به شهادت رسید.

شهید علی‌رضا خرمی متولد ۱۳۴۲ بود و سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر، پاسگاه زید به شهادت رسید.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

مادر شهیدان «طالبی نتاج»

مرحومه حاجیه خانم «امه سلمه ستایش» مادر شهیدان «علی و حسین طالبی نتاج» از استان مازندران به دلیل کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر مطهر او در روز ۱۳ آبان‌ماه در شهرستان بابل تشییع و در جوار فرزندان شهیدش در گلزار شهدای ملا محله این شهرستان به خاک سپرده شد. شهید علی طالبی نتاج متولد سال ۱۳۴۵ بود و در سال ۱۳۶۵ در آبادان به شهادت رسید.

شهید حسین طالبی نتاج متولد سال ۱۳۴۷ بود و در سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

مادر شهیدان «منیری»

«ربابه حسنی» مادر شهیدان «ابوالفضل و عباس منیری» از استان آذربایجان شرقی به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع و تدفین او در روز ۱۱ آبان‌ماه در گلزار شهدای آذرشهر برگزار شد.

شهید والامقام ابوالفضل منیری کادر وظیفه ارتش متولد سوم فروردین ۱۳۳۹ بود و در ۲۳ اسفند ۱۳۶۰ در کردستان شهید شد.

عباس منیری کادر وظیفه سپاه متولد چهارم فروردین ۱۳۴۵ بود و در چهارم اردیبهشت ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو به فیض شهادت نائل شد.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

مادر شهیدان «جعفرزاده»

«گل آفتاب عسکری» مادر شهیدان «مسعود و محسن جعفرزاده» از استان خوزستان به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع و خاکسپاری او در روز ۹ آبان ماه در گلزار شهدای گتوند برگزار شد.

شهید مسعود جعفرزاده متولد ۱۳۴۶ بود و در ۲۵ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

شهید محسن جعفرزاده نیز متولد ۱۳۴۳ بود و سال ۱۳۶۱ در عملیات آزادسازی پادگان حمیدیه به فیض شهادت نائل شد.

مادر شهیدان «نصاری»

«خانم جان خلاری‌نژاد» مادر شهیدان «سعید و حجت‌الله نصاری» از استان فارس و شهدای شهرستان شیراز در سن ۷۵ سالگی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او هفتم آبان، همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) از مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) به طرف دارالرحمة شیراز تشییع و در گلزار مطهر شهدای دارالرحمة در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده می‌شود.

بسیجی شهید سعید نصاری ۲۳ مردادماه سال ۱۳۶۱ در منطقه شلمچه به شهادت رسید و حجت‌الله نصاری نیز ۱۱ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل شد.

مادر شهیدان «باقرپور»

«معصومه رستگار» مادر شهیدان «محمود و حسین باقرپور» از استان فارس و بخش اشکنان از توابع شهرستان لامرد در سن ۸۹ سالگی به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او در روز ششم آبان‌ماه از خیابان امام‌حسین (ع) شهر اشکنان به سمت گلزار مطهر شهدای این شهر تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

پاسدار شهید محمود باقرپور چهارم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید و بسیجی شهید حسین باقرپور نیز ۳۰ دی‌ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای هشت در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

پدر شهیدان «ابول‌پورمفرد»

«ابولحسن ابول پورمفرد» پدر شهیدان «احمدرضا، محمدرضا و غلامحسین ابول پورمفرد» از استان فارس و شهرستان شیراز در سن ۹۲ سالگی به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او در روز پنج آبان از مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) به سمت دارالرحمة شیراز تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهیدان احمدرضا، غلامحسین و محمدرضا ابول‌پورمفرد به ترتیب اول آبان‌ماه سال ۱۳۵۹، ششم مهرماه سال ۱۳۶۵ و ۲۳ خردادماه سال ۱۳۶۷ در مناطق آبادان و اروندرود به شهادت رسیدند.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

مادر شهیدان «ایمانی»

«می خانم اردشیری دیز» مادر گرامی شهیدان والامقام «سعادتعلی و نادر ایمانی» از شهرستان خلخال استان اردبیل به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر مطهر او روز چهارم آبان‌ماه در زادگاهش «کلور» تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام سعادتعلی ایمانی سوم فروردین سال ۱۳۴۴ در شهر کلور از توابع شهرستان خلخال به دنیا آمد و ۱۷ مهرماه سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی کردستان به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید گران‌قدر نادر ایمانی نیز سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۰ دیده به جهان گشود و پنجم اسفندماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی خرمشهر به مقام عالی شهادت نائل شد.

مادر شهیدان «بابایی»

«مهریه احمدی» مادر شهیدان «اصغر و مرتضی بابایی» به علت بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع و خاکسپاری او در روز دوم آبان‌ماه به سمت بهشت حضرت زینب (س) شهرستان سلطانیه برگزار شد.

شهید مرتضی بابایی دومین روز از بهار سال ۱۳۴۱ در روستای قلعه از توابع شهرستان ابهر دیده به جهان گشود، تا دوم دوره متوسطه درس خواند و گروهبان یکم شهربانی شد. او ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ در قصرشیرین توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید اصغر بابایی اولین روز تابستان سال ۱۳۴۴ در روستای قلعه از توابع شهرستان ابهر دیده به جهان گشود، تا پایان دوم دوره راهنمایی درس خواند و با آغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. این شهید والامقام هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در منطقه جزیره مجنون عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر وی مدت‌ها در منطقه جا ماند و ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۵ پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

پدر شهیدان «حسینی بهرمانی»

«حبیب‌الله حسینی بهرمانی» پدر شهیدان سرافراز «حسن، علی و مهدی حسینی بهرمانی» در استان کرمان روز سوم آبان‌ماه دارفانی را وداع گفت. مراسم تشییع او از مقابل منزلش به سمت مسجد جامع و سپس گلزار شهدای بهرمان نوق در رفسنجان برگزار شد.

شهید مهدی حسینی بهرمانی در عملیات بیت‌المقدس ۷ در شلمچه و شهید حسن حسینی بهرمانی در منطقه دشت عباس با تیر مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل شدند. شهید علی حسینی بهرمانی نیز به همراه برادرش در عملیات فتح‌المبین در منطقه دشت عباس زخمی و سرانجام در عملیات والفجر ۳ در منطقه مهران مفقود شد و پس از ۱۳ سال پیکرش شناسایی و به زادگاهش بازگشت.

حاج حبیب‌الله حسینی بهرمانی نیز از رزمندگان دفاع مقدس بود و پس از شهادت دو فرزندش به همراه دیگر فرزندان در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشت.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

مادر شهیدان «علاف»

«صغری منده» مادر مکرم شهیدان «ناصر و نادر علاف» از استان خوزستان در روز ۳۰ مهر ۱۳۹۸ به دلیل کهولت سن به فرزندان شهیدش پیوست. شهید نادر علاف سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک و شهید ناصر علاف سال ۱۳۶۷ در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان «اسلامی»

به گزارش «ایثار»، مرحومه «عصمت شریفی سرمزده» مادر شهیدان «علی‌اکبر و محمد اسلامی» از استان خراسان رضوی پس از سال‌ها فراق در سن ۹۰ سالگی در ۲۹ مهرماه دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

شهید محمد اسلامی سرمزده در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۴۵ چشم به جهان گشود و ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۱ در رقابیه به شهادت رسید.

همچنین شهید علی‌اکبر اسلامی سرمزده در هشتم بهمن ۱۳۴۲ متولد و در ۲۷ مهر ۱۳۶۳ در عملیات والفجر مقدماتی، ۱ و ۳ شرکت کرد و در تنگه گرگنی به فیض عظیم شهادت نائل آمد. آرامگاه شهیدان در گلزار شهدای باغمزار و شهید مدرس (ره) کاشمر قرار دارد.

مادر شهیدان «حسینی»

«زهره فروتن» مادر شهیدان «سیدنصیر و سیدمحمد‌حسن حسینی» از استان فارس و بخش خشت از توابع شهرستان کازرون در سن ۸۰ سالگی به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او در ۲۹ مهرماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان در بخش خشت تشییع و در حرم امامزاده علی (ع) به خاک سپرده شد.

شهیدان سیدمحمدحسن و سیدنصیر حسینی به ترتیب ۱۲ و ۱۹ مهرماه سال ۱۳۵۹ در مناطق خرمشهر و فکه به فیض شهادت نائل شدند.

مادر شهیدان «قتلوزاده»

«خاور طغرلی» مادر شهیدان والامقام «محمدعلی و مهدی قتلوزاده» از استان کرمان در روز ۲۹ مهرماه دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

محمدعلی ۱۷ دی ۱۳۴۴ در شهرستان کرمان متولد شد و دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر به آرزویش که شهادت بود رسید.

برادرش مهدی ۲۵ خرداد ۱۳۵۶ چشم به جهان گشود و ۳۰ بهمن ۱۳۸۱ در ارتفاعات سیرچ کرمان و در حین مأموریت بر اثر سانحه هوایی به شهادت رسید.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

پدر شهیدان «عظیمی باغبزم»

«آشیرقلی عظیمی باغبزم» پدر شهیدان والامقام «محرم و خداداد عظیمی باغبزم» از استان کرمان در روز ۲۹ مهرماه بر اثر کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت.

شهید خداداد ششم اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۲ در شهرستان بردسیر متولد شد و ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۶۴ در هور العظیم براثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

شهید محرم نیز در ۱۸ خردادماه ۱۳۴۴، متولد شد و ۱۵ مردادماه ۱۳۶۸ در کوه‌های نارپ بردسیر بر اثر درگیری با اشرار به شهادت رسید.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

پدر شهیدان «یدالهی»

شعبان یداللهی پدر شهیدان «علی‌رضا و رجب یداللهی» از استان مازندران به دلیل کهولت سن در ۹۵ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان عزیزش پیوست.

پیکر مطهر او در روز ۲۴ مهرماه در محمودآباد تشییع و در گلزار شهدای وزرا محله این شهرستان در جوار پاک دو آلاله خونین‌بالش آرام گرفت.

شهید علی‌رضا یداللهی در سال ۱۳۶۵ در منطقه مهران به شهادت رسید. شهید رجب یداللهی متولد ۱۳۴۷ بود که در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

مادر شهیدان «سجادی»

«فاطمه بیات» مادر شهیدان «سیدرحیم و سیدکریم سجادی» از تهران پس از سال‌ها فراق، به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او در روز ۲۳ مهرماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تشییع و در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، قطعه صالحین به خاک سپرده شد.

شهیدان سیدرحیم سجادی ۱۱ بهمن ماه ۱۳۶۵ در ماووت عراق و سیدکریم چهارم تیرماه ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی کرخه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

مادر شهیدان «رضائی»

«صغری جعفری» مادر شهیدان «جواد و ناصر رضائی» از تهران پس از سال‌ها تحمل فراق فرزندانش ۲۰ مهرماه در سن ۸۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست. پیکر او با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران تشییع و در قطعه صالحین بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

شهید ناصر رضائی ۲۲ مهرماه ۱۳۶۳ در طلائیه جاویدالاثر شد و شهید جواد رضائی نیز ۲۳ فروردین ۶۶ در شلمچه به درجه رفیع شهادت رسید.

مادر شهیدان «فیجان پودنک»

«مرصع فیجان پودنک» مادر شهیدان «علی‌رضا و احمدحسین فیجان پودنک» و جانبازان «محمدحسین، محمدرضا و علی‌محمد فیجان پودنک»، از استان فارس و شهرستان شیراز در سن ۹۳ سالگی به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او در روز ۲۲ مهرماه ۱۳۹۸ از حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) به سمت گلزار شهدای دارالرحمة شیراز تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهیدان علی‌رضا و احمدحسین فیجان پودنک به ترتیب ۲۵ دی سال ۱۳۶۰ و سوم مرداد سال ۱۳۶۶ در مناطق گیلانغرب و شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسیدند و محمدحسین، محمدرضا و علی‌محمد فیجان پودنک نیز به ترتیب ۳۰ دی سال ۱۳۶۵، ۲۲ دی سال ۱۳۶۲ و ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۵ در مناطق عین‌خوش، شلمچه و شرهانی به فیض جانبازی نائل شدند.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

پدر شهیدان «حمیدی زاده»

«عیسی حمیدی‌زاده» پدر شهیدان «نریمان و فیروز حمیدی‌زاده» از استان خراسان شمالی در روز ۲۰ مهر ۱۳۹۸ بر اثر کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت. مرحوم عیسی حمیدی‌زاده پدر نخستین شهید مدافع حرم در استان خراسان شمالی است. مراسم تشییع او در ۲۱ مهرماه ۱۳۹۸ از منزل این مرحوم به سمت گلزار شهدای بجنورد برگزار شد.

شهید نریمان حمیدی‌زاده از شهدای دفاع مقدس و متولد سال ۱۳۴۷ بود و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به فیض شهادت رسید.

شهید فیروز حمیدی‌زاده از شهدای مدافع حرم و متولد ۱۳۵۷ بود و در سال ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

مادر شهیدان «پرورش»

«حلیمه خاتون امامیان» مادر شهیدان «حسینعلی و عباسعلی پرورش» از استان مازندران، شهرستان بابل به دلیل کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت. پیکر مطهر او در روز ۱۹ مهرماه در شهرستان بابل تشییع و در جوار فرزندان شهیدش در آرامگاه معتمدی این شهرستان آرام گرفت.

شهید عباس‌علی پرورش متولد ۱۳۵۱ بود و در سال ۱۳۶۵ در شلمچه کربلای ۵ به شهادت رسید.

شهید حسین‌علی پرورش متولد ۱۳۴۸ بود و در سال ۱۳۶۵ در منطقه مهران کربلای یک به درجه رفیع شهادت نائل شد.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

پدر شهیدان «سعادت‌نیا»

«محمود سعادت‌نیا» پدر شهیدان والامقام «حسین و عزیز سعادت‌نیا» از استان خوزستان دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع و تدفین پیکر آن مرحوم در روز ۱۹ مهرماه ۱۳۹۸ از خیابان خیام بین فتح‌المبین و معزی به سمت گلزار شهیدآباد برگزار شد.

حسین سعادت‌نیا متولد ۱۳۳۶ بود و در سال ۱۳۷۰ در کرخه به شهادت رسید.

عزیز سعادت‌نیا متولد ۱۳۳۴ بود و در سال ۱۳۶۲ در منطقه شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

مادر شهیدان «سعادت»

«کبری خانم سعادت» مادر شهیدان «احمد و غلام‌رضا سعادت» از استان اصفهان به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع او در روز ۱۸ مهرماه سال ۱۳۹۸ به سمت وادی‌السلام شهر خور برگزار شد.

شهید غلام‌رضا سعادت، ۱۵ مهرماه سال ۱۳۴۰ در شهرستان خور و بیابانک چشم به جهان گشود. این شهید به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام در ۴ خرداد ماه ۱۳۶۲ بر اثر اصابت تیر در کردستان به شهادت رسید.

شهید احمد سعادت، ۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۴۲ در شهرستان خور و بیابانک چشم به جهان گشود. این شهید گران‌قدر به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام در ۱۶ اردیبهشت ۶۲ بر اثر اصابت ترکش به صورت در خرمشهر به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

درگذشت ۳۰ نفر از والدین شهدا در یک‌ماه اخیر + مشخصات

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار