نصرالله:

فضای راهبردی جدید حزب‌الله برای رویارویی با رژیم صهیونیستی/ ایران با ایستادگی، سختی‌های خروج آمریکا از برجام را پشت سر گذاشت

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: برخی به جنگ آمریکا علیه ایران دلبسته‌اند؛ اما این موضوع ۹۹ درصد منتفی است. ایران ایستادگی کرد و مرحله خروج ترامپ از برجام و سختی خروج آمریکا از برجام را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۳۶۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ - 11November 2019

ترامپ با ارتش آمریکا همانند ارتش مزدور رفتار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز شهید حزب‌الله اظهار داشت: به همه مسلمانان سالروز میلاد رسول گرامی اسلام (ص) را تبریک می‌گوییم.

وی افزود: در روز شهید یادآور می‌شویم که چگونه شارون به خاطر شکستی که به ارتشش پس از عملیات استشهادی احمد قصیر وارد شد، خوار و ذلیل شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان کرد: روز شهید به مثابه سالروزی برای هر شهیدی از شهدای حزب‌الله است. شهدا اهل ایمان و اعتقاد بودند. آن شهیدان جنگشان در راه خدا و دفاع از مقدسات و مظلومان بود.

نصرالله در ادامه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ارتش آمریکا همانند مزدوران رفتار می‌کند و از این رو آن‌ها تصور می‌کنند که همه مردم به این شکل هستند.

وی افزود: شهدا موجب ورود ما به عصر پیروزی‌ها و دستاورد‌ها شدند و ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم. ازجمله دستاورد‌های شهیدان دفع خطر‌های بزرگ از کشور ما بود؛ به‌خصوص آنچه در سال‌های گذشته در برابر یورش تروریست‌ها رخ داد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: شهیدان ما را به کشوری تبدیل کردند که مقامات رژیم صهیونیستی به لبنان به مثابه تهدیدی برای خود می‌نگرند.

نصرالله اظهار داشت: مقاومت امروز در اوج قدرت خود قرار دارد و بخشی از محور مقاومت در منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به موضع مقتدرانه «عبدالملک الحوثی» علیه صهیونیست‌ها تأکید کرد: موضع تاریخی که توسط رهبر شجاع یعنی الحوثی در چند روز قبل به مناسب ولادت نبی گرامی اسلامی اتخاذ شد، بسیار مهم بود. الحوثی به شکل صریح به تهدیدات اسرائیل پاسخ داد و اعلام کرد که واکنش نشان داده خواهد شد و آن هم به شکلی کوبنده و این سخن بسیار مهمی است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: این موضع‌گیری از سوی رهبر جبهه‌ای اتخاذ شد که با جنگ آمریکایی-سعوی از پنج سال قبل در حال رویارویی است و سلاح ویژه دارد. این موضع‌گیری از رهبری اتخاذ شد که صداقت دارد. ملت‌های منطقه و مقاومت باید به این موضع‌گیری افتخار کنند و این عامل قدرت جدید و مهم و راهبردی است؛ به ویژه با توجه به موقعیت یمن و دریای یمن و توان آن برای رسیدن به رژیم صهیونیستی.

نصرالله گفت: اسرائیلی‌ها به مواضع عبدالملک الحوثی بسیار توجه و دقت کردند؛ زیرا این سخن الحوثی برگرفته از صداقتش بود. یمن جایگاه مهم و محوری در محور مقاومت دارد و به شکل علنی اعلام می‌کند و توان واکنش دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که فضای راهبردی جدیدی در رویارویی با آن وجود دارد؛ آنچه صهیونیست‌ها از آن می‌گریزند. این تهدید، تحول بسیار بزرگ و مهمی است و مقاومت این تحول مهم را درک می‌کند. صد‌ها نفر در صنعا در انتظار حرف‌های عبدالملک الحوثی حاضر شدند و این پیام سیاسی مهمی است.

وی ادامه داد: راز قدرت محوری که ما به آن وابسته هستیم در ایمان و اعتقاد و روحیه آن و ایمانش به مقدسات و موضوعات انسانی و آمادگی‌اش برای جانفشانی است.

نصرالله گفت: برخی به جنگ آمریکا علیه ایران دل بسته‌اند و می‌گویم که این ۹۹ درصد منتفی است. ایران ایستادگی کرد و مرحله خروج ترامپ از برجام و سختی خروج آمریکا از برجام را پشت سر گذاشت و ترامپ همچنان در انتظار تلفن و تماس تلفنی است که هرگز رخ نخواهد داد. برای ترامپ نفت اهمیت دارد؛ اما انسان را ترک می‌کند.

وی افزود: ترامپ نیروهای آمریکایی را در سوریه به خاطر میادین نفتی باقی نگه داشت. استراتژی ترامپ در برابر ایران شکست خورده است.

نصرالله تاکید کرد: در لبنان گفت‌وگو‌ها همچنان برای خروج کشور از بحران ادامه دارد. خواسته‌های مهمی وجود دارد که مردم یا رسانه‌ها یا برخی شخصیت‌ها مطرح می‌کنند و خواسته اجماعی نیست. خواسته‌های اجماعی مانند مبارزه با فساد و بازخواست مفسدان و بازگرداندن اموال به یغما رفته نیز وجود دارد. به برکت آنچه رخ داده است، احدی نمی‌تواند از مفسدان حمایت کند و این تحول بزرگی است که در لبنان رخ داده است.

وی گفت: رایزنی‌ها ادامه دارد و ما مجبور به موضع‌گیری درباره تشکیل کابینه در شرایط کنونی نیستیم. تفاوت‌های زیادی میان مبارزه با فساد و مقاومت علیه اشغالگران از حیث موضوع و ادوات وجود دارد. در تبلیغات انتخاباتی، ما گفتیم که بخشی از کمپین مقابله با فساد خواهیم بود و توضیح دادیم که آن به زمان و تلاش نیاز دارد. در موضوع فساد، مفسدانی هستند و هدف، محاسبه مفسدان و بازگرداندن اموال چپاول شده است و این نیاز به دستگاه قضایی شفاف نیاز دارد که زیر بار فشار‌های سیاسی نرود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان کرد: در موضوع مبارزه با فساد باید قاضی منزه و ادوات برای بازگرداندن اموال چپاول شده و زندان باید باشد. مبارزه با فساد به محاکمه‌های عادلانه و ادوات بازگرداندن اموال و پول‌ها نیاز دارد. در معرکه مبارزه با فساد گفتیم که به دستگاه قضایی روی می‌آوریم و هدف ما خدشه وارد کردن به احدی نیست.

نصرالله تأکید کرد: باید به قضات شجاع تکیه کرد و موضع شورای عالی قضایی و دستگاه قضا مهم است. شورای عالی قضایی در موضوع مبارزه با فساد باید موضع‌گیری کند. در این روز شهید به قضات می‌گویم که نماینده آن شهیدان برای حمایت از کشور و سلامت و عافیت آن باشید. شما باید گام شجاعانه و نجات‌بخش بردارید و تسلیم فشار احدی نشوید.

وی ادامه داد: اگر فساد متوجه وزیر، مسئول شهرداری یا کارمندی وابسته به حزب‌الله باشد، من برای شما رفع مصونیت از آن را تضمین می‌کنم تا زمان تصویب قانون رفع مصونیت. حزب‌الله به این گام احترام می‌گذارد و شما را تشویق می‌کند. مفسد مزدوری است که دین و طایفه‌ای ندارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: می‌خواهم که به مسئولیت دولت آمریکا درباره اوضاع لبنان و مسئولیت آن در ممانعت لبنان از بازگشت عافیت و عمیق کردن بحران آن اشاره کنم. همه می‌دانند که در موضوع مالی و اقتصادی، دولت درآمد‌ها و هزینه‌هایی دارد. بخش تولیدی کشور فشل و کشاورزی در بدترین حالت قرار دارد؛ همچنین بخش صنعت و تجارت وضع ناگواری دارد و گردشگری تا حدود زیادی متأثر از این وضعیت شده است. ما عدم اهتمام دولت به این بخش را مسبب چنین وضعی می‌دانیم.

وی تأکید کرد: ما به تحرک برای به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد لبنان نیاز داریم. از شروط موفقیت در مقابله با بحران اقتصادی کنونی این است که دوست از دشمن شناخته شود. بخش تولیدی در بدترین وضعیت قرار دارد. افزایش عوارض و مالیات بر شهروندان اشتباه است. شرکت‌های چینی مهمی آماده سرمایه‌گذاری میلیارد‌ها دلاری در لبنان هستند، اما آمریکایی‌ها هرگز اجازه آن را نخواهند داد.

نصرالله بیان کرد: یکی از دلایل خشم آمریکا بر نخست وزیر عراق سفر وی به چین و امضای توافقات اقتصادی مهم با آن بود. آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها را از گشودن در‌های خود به روی شرکت‌های چینی منع کردند. شرکت‌های ایرانی دولتی و خصوصی توان سرمایه‌گذاری در لبنان را دارند، اما آمریکایی‌ها مانع از آن می‌شوند. چرا لبنان درباره سرمایه‌گذاری چینی و ایرانی زیر دیکته‌های آمریکاست.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: بازسازی در سوریه می‌تواند نقش خوبی برای شرکت‌های لبنانی وجود داشته باشد، اما آمریکا مانع آن می‌شود. تجار و شرکت‌های برخی کشور‌های عربی به سوریه رفته و از آمادگی بزرگ سوریه مطلع شدند، اما هنگام بازگشت به کشورشان سفیر آمریکا در هر کدام از این کشورها، آن‌ها را تهدید کرد. شرکت‌هایی از کشور‌های مهم منطقه و دنیا آماده سرمایه‌گذاری در لبنان هستند، اما آمریکا مانع می‌شود و این شرکت‌ها را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که لبنان را ناامن جلوه دهند، بیان کرد: این دروغ بزرگی است؛ زیرا لبنان از هر ایالت آمریکا امن‌تر است و حتی از واشنگتن هم امن‌تر است. لبنان در مقایسه با هر ایالت آمریکا بهشت امنیت است.

نصرالله بیان کرد: تحریم‌ها شمشیر دو لبه است که بر لبنان و اقتصاد آن تأثیر گذاشته است. تحریم‌های آمریکا بر اوضاع اقتصادی لبنان و بانک‌های آن تاثیر گذاشته است. آمریکایی‌ها تروریسم مالی و پولی را بر بانک‌های لبنان پیاده می‌کنند و محدودیت‌های شدیدی بر بانک‌های لبنان اعمال می‌کند. ما پولی در بانک‌ها نداریم و منبع اموال ما مشخص است. محدودیت مالی علیه ما فایده‌ای ندارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان عنوان کرد: فرصت تاریخی در برابر بخش‌های کشاورزی و صنعتی لبنان وجود دارد و عراق بازار بزرگی است. بازار عراق توان تولیدات چند برابری لبنان را دارد. راه حل در رایزنی دولت لبنان با دولت سوریه برای رساندن تولیدات نفت به عراق از طریق گذرگاه البوکمال است.

وی افزود: یکی از دلایل تحولات عراق، مجازات آمریکایی به سبب گشودن گذرگاه البوکمال که با تصمیم حاکمیتی عراق رخ داد، است. فشار آمریکایی شدیدی برای ممانعت از بازگشایی گذرگاه البوکمال وجود دارد و بهانه هم ورود سلاح به لبنان است. آمریکایی‌ها می‌دانند بازگشایی گذرگاه البوکمال اقتصاد سوریه و لبنان را زنده می‌کند.

نصرالله اظهار داشت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند که کالا‌های ما بازاری ببینند و نمی‌خواهند که احدی در لبنان سرمایه‌گذاری کند. نجات کشور از قروض و وام و سود آن، وابسته به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد است. آمریکا خیر ما را نمی‌خواهد؛ زیرا آن‌ها بر این نظر هستند که دولت‌های قبلی مانع حزب‌الله می‌شدند. ما خواستار منافع لبنان هستیم. چرا اجازه روی آوردن به سوریه را نمی‌دهند؟

دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره موضوع نفت و گاز هم بیان کرد: آمریکا در حال کارشکنی است و ملت لبنان باید آگاه باشد.

وی موضع‌گیری وزیر خارجه آمریکا درباره لبنان را دروغی عجیب توصیف کرد و گفت: مفسدان وابسته به شما و دوستان شما هستند. برخی موج‌سواری می‌کنند و کسانی هستند که به مشکلات مردم توجه ندارند و فقط به دنبال مقابله با نفوذ ایران در لبنان هستند. منظور پمپئو از نفوذ ایرانی، مقاومت است. نفوذ ایرانی در لبنان کجاست؟ آیا در بخش بانکی است یا ارتش لبنان؟ کدام فساد از ایران به لبنان آمده است؟ آمریکا به دنبال رهایی از مقاومت در لبنان هستند، اما اگر لبنانی دستی داشته باشد که حامی آن برای بازگرداندن نفت و اراضی و آبهایش باشد، این دست مقاومت است. ای پمپئو! فساد از ایران وارد لبنان نمی‌شود، بلکه از کشور تو می‌آید و اگر در کشور فاسدی وجود داشته باشد، دوستان شما هستند.

نصرالله در پایان خطاب به ملت لبنان اعلام کرد: اجازه ندهید که شما را به سوی جنگ داخلی سوق دهند. دست مفسدان را قطع کنید. حامیان مقاومت از بینش، فهم و بصیرت برخوردار هستند. ما قومی هستیم که تسلیم نمی‌شویم و در صحنه می‌مانیم تا پرچم‌هایمان را بر بالای قله‌ها به اهتزاز درآوریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار