دلیل ترور شهید «بها ابوالعطا» در رسانه‌های رژیم صهیونیستی

اخیرا در گزارش‌ها و تحلیل‌های صهیونیستی، نام بها ابوالعطا یکی از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین زیاد برده می‌شد و برخی از این گزارش‌ها حامل تهدید برای ترور وی و هشدارهای جهاد اسلامی در این باره بود.
کد خبر: ۳۶۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ - 12November 2019

دلیل ترور شهید «بها ابوالعطا» در رسانه‌های رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ساعاتی قبل «بها ابوالعطا» یکی از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین بر اثر وقوع انفجار در منزل مسکونی خود به دست رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسید.

روزنامه «عربی 21» در گزارشی در این باره نوشت، اخیرا در گزارش‎ها و تحلیل‌های صهیونیستی، نام بها ابوالعطا زیاد برده می‌شد و برخی از این گزارش‌ها حامل تهدید برای ترور وی و هشدارهای جهاد اسلامی در این باره بود.

در ادامه این گزارش آمده: روزنامه جروزالم پست اسرائیل چند روز پیش گزارشی تحت عنوان «خطرناک‌ترین شخصیت‌ها برای اسرائیل: نصرالله، سلیمانی و ابوالعطا» منتشر کرده بود.

در این گزارش آمده بود، بها ابوالعطا از فرماندهان ارشد نظامی در نوار غزه است، مقامات نظامی صهیونیستی گفته بودند «او در برنامه‌ریزی حملات علیه اسرائیل مشارکت دارد، بر ساخت اسلحه، بهبود توانایی شلیک موشک دوربرد نظارت می‌کند و اطلاعات نظامی اسرائیل به او مانند یک عنصر تنش نگاه می‌کند.»

جروزالم پست در ادامه ادعا کرده بود: در ارتش اسرائیل گفته می‌شد که ابوالعطا دستور شلیک راکت به سمت جنوب اسرائیل در آوریل گذشته را داده بود؛ براساس گفته ارتش اسرائیل، جهاد اسلامی تحت فرماندهی ابوالعطا سعی می‌کرد سطح پایینی از تنش‌ها را حفظ کند.

این روزنامه سپس نوشته بود: انتقام از جهاد اسلامی و ابوالعطا بالاخره فراخواهد رسید.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز مدعی شده بود، برآوردهای رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ابوالعطا مسئول تنش‌هاست اما آن‌ها از دلیل وی برای شلیک راکت به‌سمت فلسطین اشغالی سوال نمی‌کنند.

کانال دو رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده بود، ابوالعطا همان کسی است که دستور شلیک به‌سمت شهرک‌های جنوبی (در مرز با غزه) را می‌دهد و آمریکا وی را در لیست تحریم قرار داده است.

تل‌آویو پیش‌تر جهاد اسلامی را مسئول شلیک راکت به‌سمت فلسطین اشغالی اعلام و فرماندهان این جنبش را به ترور تهدید کرده بود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها