اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت شهدای تکاور؛

دورجدید فعالیت‌های دبیرخانه فرهنگی هنری شهید ابراهیم‌ خانی آغاز شد

دبیرخانه فرهنگی هنری شهید ابراهیم‌ خانی دور جدید فعالیت‌های خود را با محوریت شهدای تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.
کد خبر: ۳۶۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ - 12November 2019

دورجدید فعالیت‌های دبیرخانه فرهنگی هنری شهید ابراهیم خانی آغاز شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «اسماعیل آجرلو» مسئول دبیرخانه موسسه فرهنگی هنری شهید ابراهیم خانی با اشاره به اقدامات انجام شده این دبیرخانه درخصوص شهدای تکاور اظهار داشت: خوشبختانه از سال ۹۷ دبیرخانه سرلشکر شهید ابراهیم خانی به عنوان یک دبیرخانه فرهنگی و هنری فعالیت خود را آغاز کرد، این دبیرخانه با همکاری حوزه هنری استان البرز تشکیل شده و در نظر است تا فعالیت آن در سراسر کشور گسترش یابد بگونه‌ای که از ظرفیت هنرمندان و فعالان فرهنگی در همه سطوح و سراسر کشور بهره لازم را ببرد.

وی محور اصلی فعالیت‌های دبیرخانه شهید ابراهیم خانی را در موضوعات فرهنگی و هنری اعلام کرد و افزود: سعی این مجموعه برآن است تا با بهره گیری از زبان هنر و کمک رسانه‌ برای معرفی و شناسایی هرچه بهتر سرلشکر شهید ابراهیم‌ خانی به عنوان یکی از مفاخر ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده شود و از این مسیر توجه ویژه‌ای نیز به نیروهای تکاور و شهدای کماندو ارتش داشته باشیم.

آجرلو درادامه به اقدامات انجام شده دردبیرخانه فرهنگی هنری سرلشکر شهید ابراهیم خانی اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری دبیرخانه عبارتند از مراسم یادبود شهید خانی و شهدای تکاور که با حضور مسئولان لشکری و کشور درباغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

مسئول دبیرخانه فرهنگی هنری شهید ابراهیم خانی تألیف و انتشار کتاب زندگینامه داستانی شهید خانی و شهدای تکاور، فراخوان داستان کوتاه «سربازان وطن» با موضوع سرگذشت شهید خانی و شهدای تکاور، تولید فیلم مستند داستانی از زندگینامه شهید خانی و سایر شهدای شاخص تکاور، تولید نمایشنامه رادیویی و پادکست از زندگی و فعالیت‌های شهید خانی و شهدای تکاور، تولید موسیقی و نماهنگ با محوریت شهید خانی و شهدای تکاور با صدای رضا صادقی، انتشار کتاب دیجیتال «دیدارهای ناتمام»، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب های ادبی و پژوهشی با موضوع شهید خانی و شهدای تکاور، برگزاری مسابقات کتابخوانی دانش آموزی و دانشجویی، تولید مجموعه کتابخوانی تصویری یا موضوع شهید خانی و شهدای تکاور، تولید و توزیع بسته‌های لوازم التحریر ایرانی - اسلامی برای دانش آموزان نیازمند، تولید مجموعه‌های نمایشگاهی پوستر، اینفوگرافیک و موشن گرافیک و انجام فعالیت‌های رسانه‌ای و خبری را فعالیت‌های این ستاد معرفی کرد.

وی در ادامه به برگزاری مراسم کشوری بزرگداشت تکاور شهید سرلشکر ابراهیم خانی و شهدای تکاور اشاره کرد وگفت: این مراسم پنجشنبه 24 مرداد در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

آجرلو به پخش تیزر کتابخوانی تصویری «دیدارهای ناتمام» با حضور هنرپیشه‌های سینما و تلویزیون از شبکه‌های ملی سیما اشاره کرد و افزود: دراین تیزر هنرمندان سینما و تلویزیون از جمله فریبا نادری، سیما خضرآبادی، الهام چرخنده، پروین ملکی و ماشاءالله شاهمرادی بخش‌هایی از زندگینامه شهید تکاور سرلشگر شهید ابراهیم خانی را روایت می‌کنند. این برنامه 14 دقیقه‌ای به همت حوزه هنری استان البرز و دبیرخانه فرهنگی شهید خانی و به کارگردانی سیدمحمدرضا حسینی بر اساس کتاب «دیدارهای ناتمام» که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است تولید شده و از شبکه های صدا وسیما پخش شد.

همچنین اولین فراخوان کشوری داستان کوتاه «سربازان وطن» با انجام مراحل داوری و کارشناسی آثار، تبدیل به کتاب مجموعه داستان‌ شد که از نفرات برتر این فراخوان نیز تقدیر شد. دراین فراخوان پس از کارشناسی اولیه، بیش از ۷۰ اثر به بخش نهایی داوری راه یافته بودند که به آثار برگزیده جوایزی اهداء شد.

مجموعه تولیدات و آخرین اخبارفعالیت های دبیرخانه فرهنگی هنری سرلشکر شهید ابراهیم خانی به آدرس www.khani-fest.com موجوداست.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار