سردار سه‌دهی:

جهاد خودکفایی موجب تحول اساسی در صنایع دفاعی کشور شد

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح گفت: جهاد خودکفایی به عنوان یک ایده نو در ادبیات نظامی، موجب تحول اساسی در صنایع دفاعی کشور شد.
کد خبر: ۳۶۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ - 12November 2019

جهاد خودکفایی موجب تحول اساسی در صنایع دفاعی کشور شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس سه‌دهی» رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح در جمع دانش‌پژوهان پنجمین دوره رزم مقدماتی آموزشگاه‌های درجه‌داری ارتش در مرکز آموزش حضرت جواد‌الائمه (ع) نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: جهاد خودکفایی به عنوان یک ایده نو در ادبیات نظامی، موجب تحول اساسی در صنایع دفاعی کشور شد.

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: امروز مهمترین موضوع، توجه به مفاد بیانه گام دوم انقلاب اسلامی است. این بیانیه دربردارنده چارچوب کلی و نقشه راه ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی است و نکات بسیار اساسی و مهمی در این بیانیه وجود دارد که مخاطب اصلی آن شما جوانان هستید.

وی با تاکید بر فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) درباره مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: محور پیشبرد آرمان‌ها، شعائر، ارزش‌ها و شاخص‌های این بیانیه، جوانان هستند که در چندین موضع از مباحث این بیانیه به آن تاکید شده است.

سردار سه‌دهی خطاب به دانش‌پژوهان گفت: در این بیانه به مسائل اساسی از جمله موضوع ضرورت خودباوری تاکید شده است. اگر شما (جوانان) این واقعیت را به صورت ملموس و عینی پیش روی خود داشته باشید و آن را در لوح وجودی خود حک کنید و اگر اراده و توکل برخدا داشته باشید، می‌توانید کار‌های بسیار اساسی و پیش برنده را در مجموعه ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح، عملی و به منصه ظهور برسانید.

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح «ما می‌توانیم» را از محور‌های اساسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: توکل به خدا، توجه به معنویات، توسل به حضرات معصومین (ع)، توجه به منویات ولایت و تلاش برای عملی ساختن تدابیر، مطالبات و انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) از مباحث مرتبط با این بیانیه است.

وی مقاومت، ایستادگی و پایداری در برابر دشمن، نظام سلطه، استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و حامیان و پشتیبان‌های منطقه‌ای و غیر‌منطقه‌ای از این موضوعات را، از دیگر مباحث مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواند و یادآور شد: برخورداری از روحیه جهادی، مدیریت جهادی، ایثار، فداکاری برای اسلام عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف و آرمان‌های ملت بزرگ ایران و حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور توسط شما جوانانی که مفتخر به عنوان کادر ارتش جمهوری اسلامی شده‌اید، از دیگر مفاد بیانیه قابل برداشت از گام دوم انقلاب اسلامی است.

سردار سه‌دهی در بخش دیگری از سخنانش نوآوری، خلاقیت، ایده‌پردازی، زمینه‌سازی برای رشد استعداد‌ها و بروز خلاقیت‌ها را از جمله مفاد مهم دیگر این بیانیه دانست.

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح با طرح این سوال که چگونه باید مفاد بیانه گام دوم انقلاب اسلامی را اجرایی کنیم و در برابر دشمنان قداره‌کش ایستادگی کنیم، گفت: باید توجه داشته باشیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی داشته‌ایم و چه حوادثی به خود دیده‌ایم و چگونه از رویداد‌های مختلف از قبیل حوادث، خطرات، تهدیدات، تحریم‌ها، عبور کرده‌ایم. جمهوری اسلامی تهدید‌ها را به فرصتی برای جلو رفتن، سازندگی و پیشرفت مبدل ساخته است.

وی تصریح کرد: برای به ثمر نشستن مفاد مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیاز داریم تا تاریخ انقلاب اسلامی را در ۴۰ سال گذشته به خوبی مرور کنیم چرا که در مرور تاریخ دو نگاه اساسی و کاربردی وجود دارد، نگاه نخست، مربوط به حوادثی است که در گذشته اتفاق افتاده و به پایان رسیده است و امروز برای ما حرفی به عنوان آموزه و تجربه ندارد که این نگاه به طور صددرصد غلط است.

سردار سه‌دهی ادامه داد:، اما نگاه دوم تاکید دارد که آنچه در گذشته از حوادث، رویداد‌ها و... رخ داده، باید تبدیل به سلسله دروس، آموزه‌ها، معارف و تجربیات برای تک تک ما شود که هرگاه در چنین شرایطی قرار گرفتیم و با آن‌ها مواجه شدیم، چگونه از راه‌حل‌های گذشته بهره ببریم و با نوآوری به راه‌حل‌های جدید برسیم و از آن موانع و تهدید گذر کنیم. این همان نگاهی است که همواره در مکتب ولایت فقیه مطرح بوده است.

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله تعالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر مطالعه اتفاقات ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی و جمع بندی نتایج لازم برای امروز و ۴۰۱ سال دوم تاکید دارند.

وی با اشاره بر جریان انحرافی برای انحلال ارتش در نخستین روز‌های انقلاب اسلامی که توسط دشمنان طراحی شده بود، گفت: بصیرت و هوشیاری امام (ره) موجب شد که این حربه دشمن خنثی شود و به دستور ایشان در تاریخ ۲۶ فروردین سال ۵۸، ارتشیان باید در در روز ۲۹ فروردین از پادگان‌ها خارج شده و در خیابان‌های شهر‌ها رژه بروند و ملت ایران موظف هستند از برادران ارتشی خود حمایت کنند. امام راحل فرمودند که مردم بدانید، اگر امروز کسی با ارتش به اسلام پیوسته و مردمی شده، مخالفت کند، با رسول الله (ص) مخالفت کرده است.

سردار سه‌دهی خاطرنشان کرد: با این دستور ارتش حفظ و تقویت شد و حوادث بعدی نشان داد که این تصمیم امام راحل تا چد حد راهبردی بود و ایستادگی، مقاومت، هوشیاری و صلابت امام (ره) برای جلوگیری از انحلال ارتش چقدر موثر بوده است.

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح بیان کرد: اگر ارتش و نیرو‌های مسلح نبودند، قطعا تجزیه طلبی در کشور اتفاق می‌افتاد. تحکیم ارتش و حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های مردمی توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی حماسه‌های بزرگی را خلق کرد، افزود: اگر ارتش نبود، چیزی از مملکت نمی‌ماند. تاریخ به ما نشان می‌دهد ایستادگی، پایداری، صلابت و تصمیم راهبردی امام راحل پس از مشاوره با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به عنوان نماینده امام در ارتش چقدر اساسی، راهبردی و خنثی کننده توطئه دشمنان بود.

سردار سه‌دهی با اشاه به شعار ما می‌توانیم خاطرنشان کرد: پس از اخراج مستشاران خارجی از کشور، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) از نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش خواستند، تا این شعار تحقق یابد. از این رو جهاد خودکفایی را به عنوان یک ایده نو در ادبیات نظامی برای نیرو‌های مسلح ترسیم فرمودند و جهاد خودکفایی موجب تحول اساسی در صنایع دفاعی کشور شد.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه خودکفایی نظامی به دستاورد‌های مهمی دست یافته است که دشمنان این ملت هرگز فکر و تصور در رابطه با آن نداشتند. همین دستاورد‌های نظامی در جهاد خودکفایی است که از کشور، یک مجموعه مقتدر، ایستاده و پرصلابت در ذهن جهانیان ساخته است که دشمن حتی جرات تهدید را هم ندارد.

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح افزود: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی ایران به فناوری موشک نقطه زن دست یافته است و در این حوزه به چه دستاورد‌های بسیار بزرگی نائل آمده است.

وی جهاد خودکفایی را از الگو‌های مهم ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: با مدیریت جهادی، فداکارانه، ایثارگرانه و گذشتن از همه چیز برای رسیدن به آرمان‌های مطلوب، هدف مقدس و شعائر ناب معنوی و الهی می‌توانیم به آنچه که می‌خواهیم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها