مراسم «حماسه زینبی» در دبیرستان دخترانه شهید«رضوانی نژاد» کرمان برگزار شد

مراسم «حماسه زینبی» با حضور اسوه‌های صبر و مقاومت، در دبیرستان دخترانه شهید «سیدمصطفی رضوانی نژاد» کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ - 12November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، مراسم «حماسه زینبی» با حضور اسوه‌های صبر و مقاومت، و «سرهنگ محمود مهدوی فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و«مهران شیخی» مسول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جمع دانش آموزان و معلمین دبیرستان دخترانه شهید «سیدمصطفی رضوانی نژاد» کرمان برگزار شد.

در این مراسم «شوکت مشرف زاده» مادر شهید جاویدالاثر «علیرضا اختراعی» ضمن تبریک هفته وحدت، با بیان اینکه علیرضا تنها پسر من بود و من آرزوی دیدن دامادی او را داشتم اظهار داشت: اکنون 31 سال از فراق فرزندم می گذرد و من همچنان چشم انتظار علیرضا هستم.

وی افزود: من از رفتن علیرضا به جبهه ناراضی نیستم، زیرا هدف او مشخص بود و شهدا برای دفاع از اسلام و حفظ امنیت ما جانشان را فدا کردند.

مادر شهید «علیرضا اختراعی» بیان داشت: آرامش و امنیت امروزمان را از وجود شهدا داریم و توصیه من به شما دختران عزیز این است که با حجاب خود راه شهیدان را ادامه دهید و همیشه پشت سر ولایت حرکت کنید.

مراسم «حماسه زینبی» در کرمان برگزار شد//// در حال ویرایش

در ادامه «زهرا سلطان زاده» همسر شهید «عبدالمهدي مغفوری» نیز به بیان خاطراتی از شهید مغفوری پرداخت و افزود: شهدا برای حفظ دین خدا رفتند و این شهید بزرگوار در انجام هر کاری خدا را مد نظر قرار می‌داد و برای رضای او کار می کرد و نیز به محرم و نامحرم بسیار اهمیت می داد.

مراسم «حماسه زینبی» در کرمان برگزار شد//// در حال ویرایش

وی بیان کرد: شما دانش آموزان با درس خواندن و حفظ حجاب که سفارش شهدا می باشد، راه آنها را ادامه می دهید، زیرا آینده این مملکت به دست شما ساخته خواهد شد و این انقلابی که هزاران خون به پای آن ریخته شده است باید به دست شماها حفظ و به نسل آینده منتقل شود.

در این مراسم همچنین پدر شهید «محسن برهانی» گفت: همه شهدا و رزمندگانی که در راه اسلام جهاد کردند، مانند شما دانش اموزان برای آینده خود برنامه ریزی کرده بودند، اما وقتی متوجه می شوند امنیت کشور در خطر است عزم خود را جزم کرده و با پشت پازدن به دنیا به مبارزه با دشمن رفتند.

وی با اشاره به بخشی از وصیت نامه فرزندش گفت: محسن با اینکه 17 سال بیشتر نداشت، نکات دقیق و ارزشمندی را در وصیت نامه خود بیان کرده است و با مطالعه این وصیت نامه به بزرگی این شهید بزرگوار پی می بریم.

 پدر شهید «محسن برهانی» عنوان کرد: شما دانش آموزان باید وصیت نامه های شهدا را مطالعه و بر روی مطالب آن تفکر کرده و در زندگی خود به کار ببندید، زیرا اگر به سیره شهدا عمل کنید، در زندگی موفق خواهید بود.

در ادامه بتول سیف الدینی مادر شهید «محسن برهانی» ضمن اشاره به خصوصیات اخلاقی محسن گفت: شب قبل از اینکه خبر شهادت محسن را به من بدهند، خواب از سرم رفته بود و دست من چنان درد گرفته بود که بی قرار شده بودم و روز بعد خبر شهادت محسن را برایم آوردند و گفتند پیکر محسن مفقود شده و پس از ده سال استخوان های فرزندم را به من دادند و آنها را در آغوش گرفتم.

مراسم «حماسه زینبی» در کرمان برگزار شد//// در حال ویرایش

در حاشیه این مراسم تعدادی از دانش آموزان به طراحی و نقاشی با موضوع دفاع مقدس پرداختند و همچنین نمایشگاه کتاب و عکس اسوه های صبر و مقاومت نیز برپا شد.

مراسم «حماسه زینبی» در کرمان برگزار شد//// در حال ویرایش

در پایان مراسم از اسوه های صبر و مقاومت مادر بزرگوار شهید «علیرضا اختراعی»، همسر بزرگوار شهید «عبدالمهدی مغفوری»، مادر بزرگوار شهید «محسن برهانی» و از خواهر شهید «تجلی» که از معلمین بزرگوار این مدرسه است، تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار