امام جمعه بروجرد:

هفته وحدت نقش مهمی در تقویت وحدت شیعه و سنی دارد

حجت‌الاسلام «سید علی حسینی» گفت: نامگذاری هفته وحدت از سوی معمار کبیر انقلاب نقش مهمی در تقویت وحدت شیعه و سنی دارد.
کد خبر: ۳۶۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ - 12November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید علی حسینی» امروز در جلسه هم‌اندیشی با بزرگان روستاها، عشایر و طوایف بخش مرکزی بروجرد با بیان اینکه وحدت بین شیعه و سنی یکی از موضوعات مطرح در دنیا و جهان اسلام است اظهار داشت: با وجود برخی اختلاف‌نظرها بین شیعیان و اهل تسنن، در برابر کفار و دشمنان اسلام باید دست به دست هم داده و وحدت خود را حفظ کنیم.

امام جمعه بروجرد نامگذاری هفته وحدت توسط امام خمینی (ره) را اقدامی دوراندیشانه در جهت تقویت وحدت بین شیعه و سنی دانست و بیان کرد: از ویژگی‌های برجسته قوم لُر و مردم لرستان   مهربانی، سخاوت و  محبت  است.

وی تصریح کرد: شیعه بودن، انقلابی و ولایی بودن و ارادات ویژه به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام از دیگر ویژگی‌های بارز مردم لُر است.

امام جمعه بروجرد سپس به برخی از فرهنگ‌های نادرست موجود در بین مردم لرستان اشاره و تاکید کرد: وقوع نزاع‌های دسته‌جمعی و طایفه‌ای یکی از مشکلاتی است که باید در سایه تقویت ریش‌سفیدی و کدخدامنشی برچیده شود.

حسینی اظهار کرد: یکی دیگر از رسوم نادرست دادن ناهار و شام در مجلس عزا و ترحیم است که نه تنها ثواب نداشته بلکه کراهت دارد.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت ریش‌سفیدان در جهت برچیدن سنت‌های نادرست در روستاها و در بین طوایف استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار