نماینده ولی فقیه در مازندران:

عفاف و حجاب و پایبندی به خانواده سبب عزت و قدرت جامعه اسلامی است

آیت‌الله «محمدباقر محمدی لایینی» گفت: حجاب و عفاف، پایبندی به خانواده، حفظ ارزش‌های اسلامی و توجه به وصایای شهدا که چراغ راه جامعه است؛ سبب قدرت و عزت جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۳۷۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ - 13November 2019

عفاف و حجاب و پایبندی به خانواده سبب عزت و قدرت جامعه اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‎‌پرس از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران و مسئولان امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی مازندران امروز (چهارشنبه) به دیدار آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران رفت. 

در این نشست، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی زنان عالم است، اظهار داشت: رستگاری ما در سایه بندگی، ایمان و عمل صالح است و این صفات در خانواده شکل می گیرد.

وی خانه‌داری را یک شغل دانست و تاکید کرد که باید مزایایی برای خانم‌های خانه‌دار در نظر گرفت؛ زیرا هیچ کاری و قدمی بهتر از تربیت و پرورش فرزندانی سالم و تلاش برای استحکام خانواده نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: نقش اقتصادی زنان در جامعه تنها با فعالیت اقتصادی در بیرون از خانه نیست، زنان می‌توانند در خانه نیز کارگاه تولیدی راه بیندازند و در کنار خانواده، به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند، و می‌شود که کارخانه را هم به خانه آورد و هر خانه یک کارخانه شود.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه سلامت یکی از شاخص‌های هر جامعه رشدیافته است، افزود: نقش زنان در ارتقای سلامت و تحکیم خانواده و ساخت یک جامعه سالم بسیار حیاتی است.

وی همچنین ترکیب دین و سیاست را یک اصل مهم دانست و تاکید کرد که آنچه را قرنها پیش دین اسلام در حوزه های مختلف عنوان کرده است؛ امروز و برای همیشه مغایرتی با سیاستهای ما ندارد زیا دین اسلام دین هدایت، روشنگری و جامع است. 

نماینده ولی فقیه در مازندران، در پایان با اشاره به برخی مظاهر بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه بیان کرد: حجاب و عفاف، پایبندی به خانواده، حفظ ارزشهای اسلامی و توجه به وصایای شهدا که چراغ راه جامعه است؛ سبب قدرت و عزت جامعه اسلامی است.

 آمادگی بانوان مازندران در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

در ابتدای این دیدار، سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار مازندران ضمن آرزوی صحت و سلامتی و تقدیر از زحمات 4 دهه تلاش آیت الله طبرسی امام جمعه سابق مرکز مازندران و نماینده سابق مقام معظم رهبری در استان، خطاب به آیت الله لائینی بیان کرد: انتصاب شما در این سمت را از سوی مقام معظم رهبری تبریک عرض می‌کنیم و خرسندیم که شخصیتی ساده زیست، متدین و از خانواده عالم پرور و فقاهت جانشین آقای طبرسی شده اند.

وی از اعلام آمادگی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برای حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب گفت و ایجاد فضای مناسب برای نقش آفرینی بانوان و جوانان در تثبیت و تقویت ارزشهای معنوی و انقلاب اسلامی را که در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته است، را ارزشمند و قابل توجه دانست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به سخنان /ایت الله لائینی در مراسم معارفه که به ساختن مازندران سالم، یکپارچه و رشدیافته تاکید می ورزیدند، خاطرنشان کرد: مطمئنا بانوان و کانون مهم خانواده نقش راهبردی و کلیدی در ساختن مازندران یکپارچه و سالم دارد و باید به این ظرفیت مهم در شورای فرهنگ عمومی توجه ویژه شود.

قاسمی طوسی با بیان اینکه خانواده سالم زمینه ساز مازندران سالم است؛ یکی از انتظارات مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که به نماینده جدید ولی فقیه در استان داشتند را بزرگ شمردن ظرفیتها و برجستگی‌های موجود در مازندران و تثبیت و تقویت آنها برشمردند.

وی ادامه داد: حقیقتا بانوان فداکار و پرتلاش مازندران یکی از سرمایه‌های گرانبها بوده و توانمندیهای تابناکی را در دیار علویان و ولایتمداران از خود برجای گذاشته اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: انتظار داریم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به این سرمایه عظیم توجه جدی شود.

قاسمی طوسی یکی از اقدامات اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران را تلاش برای کاهش آسیبهای اجتماعی و تقویت و تحکیم ارزشهای فرهنگی در جامعه عنوان کرد و امیدواریم بتوانیم در پرتو رهنمودهای نماینده رهبری در استان ولایتمدار مازندران در این مسیر با موفقیت گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار