از اشتیاق خدمت به زائران اربعین در مهران تا آرزوی دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نخستین روز حضور در شهر مهران با خانواده شهدا دیدار و از میزبانی آن‌ها از زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.
کد خبر: ۳۷۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 14November 2019

از اشتیاق خدمت به زائران اربعین در مهران تا آرزوی دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامیبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نخستین روز حضور خود در شهر مهران به دیدار خانواده شهید «علی اکبر کرمی» و «جعفر رحیمی» رفت و از رشادت‌های شهدای این سرزمین تقدیر کرد.

مردم مهران را تنها نمی‌گذاریم

در این دیدار، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شهر مهران به عنوان خاکریز جنگ تحمیلی همواره شاهد فراز و نشیب‌هایی بوده است، اظهار داشت: مردم مهران در تمامی اعصار چه جنگ تحمیلی و چه میزبانی از زوار اربعین‌خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، افزود: ما باید یاد شهدا را زنده نگه داشته و از خانواده‌های آن‌ها تقدیر کنیم چرا که آرامش و‌ امنیتی که اکنون برقرار شده را مدیون آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به موقعیت مهران در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: امسال بسیاری از زائران از مرز مهران عبور کردند و‌ ما نیز در موکب‌هایی که پیش‌بینی شده بود، در خدمت زوار بودیم؛ اما سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر اربعین، در طول سال نیز مردم مهران را تنها نمی‌گذارد.

شهید کرمی بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴ در مهران به شهادت رسیدند و از وی یک فرزند پسر به نام محمدحسین به یادگار مانده است.

پدرم را ندیدم، اما حضورش را همیشه حس می‌کنم

محمدحسین کرمی فرزند شهید با بیان اینکه پدرم از بسیجیان سپاه بود که در محور مهران پس از حمله دشمن به شهادت رسید، گفت: من شش ماه پس از شهادت پدرم متولد شدم و هیچ‌گاه ایشان را ندیدم، اما در تمامی لحظات حضورش را حس کردم و از ایشان راهنمایی می‌خواستم.

وی در ادامه به خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: خدمت در این عرصه توفیقی است که نصیب ما شده است. دستگاه امام حسین (ع) مانند پازلی است که هر کسی می‌تواند خود را در آن جانمایی کند.

دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی آرزوی قلبی ماست

فرزند شهید کرمی با بیان اینکه هر سال پس از اربعین دلتنگ رسیدن اربعین سال بعد می‌شویم، خاطر نشان کرد: امسال وقتی پرچم‌های سیاه خانه و موکب‌ها را جمع می‌کردیم اشک‌ می‌ریخیتم و از شهدای کربلا می‌خواستیم که این توفیق خدمت به زوار حسینی را از ما نگیرند.

وی با اشاره به اینکه ما در ایام اربعین تقریبا ۱۲ روز به زوار امام حسین (ع) خدمت می‌کنیم، تصریح کرد: من از امام حسین (ع) خواستم که فرزندانم را نیز خادم خودش بداند و‌توفیق نوکری را هر سال بیشتر کند.

فرزند شهید کرمی گفت: از شما که به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی قدم بر چشم ما گذاشتید هم تشکر می‌کنم و می‌خواهم به حضرت امام خامنه‌ای سلام ما را برسانید و بفرمایید که دیدار ایشان آرزوی قلبی ماست.

دیدار با خانواده شهید رحیمی نیز در زمانی کوتاه صورت گرفت که همسر و دختران شهید ضمن تقدیر از حضور حجت‌الاسلام قمی در مهران، نسبت به برخی مشکلات در زمینه بی‌توجهی به شهیدشان گلایه کردند.

شهید جعفر رحیمی هشتم فروردین‌ ۱۳۶۶ در مهران به شهادت رسیدند از ایشان دو پسر و دو دختر به یادگار مانده‌اند.

دختر ارشد شهید رحیمی در این دیدار بابیان اینکه خدمت زائران توفیق بزرگی برای ما است، گفت: وقتی شما به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور یافتید، دل مردم شهر مهران به ویژه مادرم را شاد کردید که برای این امر از شما کمال قدردانی را دارم.

برای زوار حسینی از جان می‌گذریم

همسر شهید نیز با بیان اینکه ما همواره سعی داریم در مسیر ائمه اطهار (ع) باشیم، افزود: در ایام اربعین نه تنها منزل و‌زندگی خود را در اختیار زوار قرار می‌دهیم بلکه حاضریم از جان نیز مایه گذاشته و در راه خدمت به زائران حسینی آن را فدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد زائران اربعین که از مهران عبور کردند بسیار بود، گفت: ما هر شب مهمان داشتیم و از زوار اربعین پذیرایی می‌کردیم و از این بابت بسیار خوشحالیم در محلی حضور داریم که زائران امام حسین (ع) در آن تردد می‌کنند و می‌توانیم خدمتگزار آن‌ها باشیم.

همچنین دیدار با خانواده چراغی از جانبازان ۵۰ درصد کشورمان که پس از جنگ تحمیلی در سال ۶۸ روی مین رفته و‌از ناحیه پای چپ و گوش مجروح شدند، از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در شهر مهران بود.

سازمان تبلیغات اسلامی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم مهران به پاس میزانی از زائران اربعین تشکر و تقدیرنامه و تابلو فرش حرم امام رضا (ع) اهدا کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار