تجلیل از هنرمندان شهید اتفاق مهمی را در هنر ایران رقم می‌زند

شجاعی طباطبایی پاسداشت شهدای هنرمند را اتفاق مهمی در عرصه هنر کشور دانست.
کد خبر: ۳۷۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ - 15November 2019

تجلیل از هنرمندان شهید اتفاق مهمی را در هنر ایران رقم می‌زندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سید مسعود شجاعی طباطبایی درباره برگزاری مراسم شاهدان شیدایی گفت: برگزاری این مراسم اتفاق بسیار مهمی است، چراکه به خودیِ خود برگزاری بزرگداشت برای شهداء کار پر ارزش و مهمی است. اصولاً بزرگداشت شهدا کار متولیان فرهنگ و هنر مملکت باید باشد تا یادمان نرود که چه اسطوره‌هایی برای امنیت و آرامش امروز کشور فداشدند.

بر پایه این گزارش به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: همان گونه که مقام معظم ولایت فرمودند زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر ازشهادت نیست، برنامه‌های خوب و مبارکی همچون این تجلیل‌ها باید تکثیر پیدا کند و در سایر نهادها و دستگاه ها هم اجرا و پیاده شود.

شجاعی طباطبایی اضافه کرد: اگر همه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور بخشی از امکانات و توان و ظرفیت خود را به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا صرف کنند، شاهد اتفاقات پر ثمرتری خواهیم بود و نسل جوان بیش از پیش با سیره و الگوهای رفتاری و اخلاقی و عملی شهدا آشنا خواهند شد.

وی افزود:جامعه هنرمندان کشور باید در آستانه گام دوم انقلاب، در ایجاد فضای امیدآفرینی و نشاط در جامعه قدم بردارند و نقش موثرتری در پیشبرد اهداف کشور و انقلاب داشته باشند.

شجاعی طباطبایی همچنین با اشاره به اینکه قشر هنرمندان بسیجی و جوانان متعهد و باورمند به ارزش‌های انقلاب و ایران در حال رشد و تکثیر است، گفت: آنچه که من در فضاهای مجازی و جریانات هنری به خصوص در شهرستانها می‌بینم، این است که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب به طرز شگفت‌انگیزی با تفکر جهادی خود برسر اصول و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی‌مان ایستاده است و با زبان هنر و محتوای فرهنگی آماده نبرد در عرصه پیکار و جهاد فرهنگی است که این را از نتایج و ثمرات جهاد فرهنگی در نهاد بسیج می‌بینم.

مراسم «شاهدان شیدایی» به‌صورت مشترک با همکاری سازمان بسیج هنرمندان کشور و مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرار است از هنرمندان شهید رشته‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، عکاسی، شعر، ادبیات داستانی و خوشنویسی تقدیر و تجلیل کند. این مراسم بیست‌و هفتم آبان در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان کشوری و لشکری، هنرمندان، مدیران و چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

انتهای‌پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار