مجموعه نقد‌های رهبر انقلاب به مذاکرات هسته‌ای دولت اعتدال کتاب شد

تازه‌ترین کتاب دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان «گفتم اعتماد نکنید!» منتشر شد؛ این کتاب حاوی بازخوانی بیانات، تدابیر و نقدهای رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای دولت اعتدال است.
کد خبر: ۳۷۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ - 17November 2019

مجموعه نقدهای رهبر انقلاب به مذاکرات هسته‌ای دولت اعتدال کتاب شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «گفتم اعتماد نکنید!» با عنوان فرعی «بازخوانی مستند و جامع تدابیر و نقدهای مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای دولت اعتدال» به همت دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی تدوین و روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب دو فهرست «اجمالی» و «تفصیلی» دارد و در قالب 416 صفحه به صورت مصور تدوین شده که توسط انتشارات شهید کاظمی زیر چاپ رفته است. کتاب مذکور به «سرداران مقاومت، سلحشوران مدافع حرم، مجاهدان حزب الله لبنان، جان‌برکفان یمن و بحرین و سردار بی‌ادعای سوریه، شهید حاج حسین همدانی» تقدیم شده است.

در انتهای این مقدمه  درباره سبک تدوین و معرفی ساختار و فصول این کتاب آمده است: «کتاب پیش روی تنها گردآوری ساده بیانات مقام معظم رهبری نیست، بلکه کوشیده‌ایم بر اساس سیر پیش گفته، منطق مواجهه رهبری با مسئله هسته‌ای را به تصویر بکشیم. علاوه بر این، بیانات معظم له بر اساس رویدادهای تاریخی در سیر پرونده هسته‌ای، مستندسازی شده است. ... مستندسازی بیانات رهبری در طول مذاکرات هسته‌ای، به نوعی تاریخ‌نگاری پرونده مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم است.»

کتاب «گفتم اعتماد نکنید!» از ۶ فصل اصلی تشکیل شده است که عناوین آنها در بالا ذکر شد. در فصل اول رویکرد کلان رهبری به تحلیل مسائل پیش روی نظام اسلامی و منطق مواجهه با هر مسئله‌ای روشن می‌گردد. در فصل دوم به معرفی دو رویکرد مدیریتی در کشور اشاره شده که هر یک راهبرد خروج از مشکلات را در مسئله‌ای ویژه می‌بینند و مقام معظم رهبری به معرفی این دو رویکرد و نتایج هر یک می‌پردازند. فصل سوم به مهمترین مسئله‌ای که موجب گرایش دولت به سمت مذاکرات هسته‌ای شد می‌پردازد. فصل چهارم این کتاب حاوی آسیب‌شناسی‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب نسبت به نگاه کلان دولت به سیاست خارجی، آمریکا و رابطه با غرب است. در فصل پنجم که به نوعی مهمترین فصل این کتاب است، تدابیر سه‌گانه رهبری نسبت به مذاکرات هسته‌ای در مراحل قبل، حین و بعد از مذاکرات و نیز آسیب‌شناسی جامعه ایشان نسبت به برجام، بیان می‌گردد. فصل ششم و پایانی کتاب هم نشان‌دهنده تصویر کلانی از مناسبات ایران و آمریکا است.

کتاب «گفتم اعتماد نکنید!» به همت دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی تولید و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است و با قیمت 35 هزار تومان در بازار کتاب عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار