رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

پیروزی در جنگ اقتصادی با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس

«عباس مهدوی» وفاق و همدلی برگرفته از دفاع مقدس را عامل پیروزی کشور در جنگ‌های اقتصادی و رسانه‌ای برشمرد.
کد خبر: ۳۷۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳ - 19November 2019

وفاق و همدلی دفاع مقدسی عامل پیروزی در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای است«عباس مهدوی» مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران، با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس مازندران در نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، ضمن بیان خاطراتی از دفاع مقدس، اظهار داشت: من از کودکی در مناطق جنگی زندگی کردم و از بمباران‌ها و اعزام‌ها خاطره دارم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوره اول راهنمایی در سال 66، بیان کرد: به واسطه شغل پدرم در کارخانه پتروشیمی ماهشهر، مدتی ساکن ماهشهر بودیم که خیلی بمباران می‌شد، و یک مقطع نیز به امیدیه رفتیم.

مهدوی ادامه داد: پدرم عبدالله مهدوی، مسئول حفاظت کارخانه پتروشیمی ماهشهر و فرمانده توپ‌های آتشبار 23 میلی‌متری بود و در مناطق حساس حضور داشت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به تولد خواهر خود در بمباران شهر بندری سربندر در سال 63 گفت: جلوی خانه‌های ما سنگرهای کوچکی درست کرده بودند و هر سه چهار تا خونه با همدیگر یک سنگر داشتیم.

وی به خاطراتی از صحنه بمباران چاه‌های نفت مسیر امیدیه به آقاجاریه توسط هواپیماهای عراقی اشاره و بیان کرد: ساعت حدود پنج بعد از ظهر و هوا تقریباً تاریک شده بود بود و من مشغول بازی با دوچرخه‌ام بودم که هواپیمای دشمن در ارتفاع پایین و از بالای سرم رد شد و شروع به بمباران کرد. من خودم را به داخل جوی آب پرتاب کردم و پناه گرفتم، ولی یاد هست که تمام چاه‌های نفت بمباران شده بود و خاموش کردن آن خیلی زمان برد.

این مسئول با بیان اینکه بحث آموزش و چگونگی پناه گرفتن در شرایط بحرانی جنگ را در مدرسه و مساجد به ما آموزش می‌دادند، گفت: قرار گرفتن در زیر میز و گوشه اتاق از جمله این آموزش‌ها بود.

وی افزود: ما در پایگاه شکاری امیدیه و جایی که محل حضور خلبانان شکاری بود، زندگی می‌کردیم و هر لحظه این امکان وجود داشت که مورد هدف بمباران قرار بگیریم؛ لذا به ما در زمینه‌های یاد شده آموزش می‌دادند.

مهدوی گفت: مردم در آن شرایط بحرانی جنگ و با اینکه مشکلات زیادی داشتند، خیلی همدل بودند و این وفاق، باعث می‌شد که حس خوبی داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه دفاع مقدس بهترین الگو برای جوانان امروز است، به خاطره‌ای از آن دوران اشاره و بیان کرد: شبی که از شهر خلف‌آباد برگشتیم، دیدم که رزمندگان اسلام یکی از هواپیماهای دشمن را زدند و خلبان آن را دستگیری کردند؛ این نشان‌دهنده آن است که علیرغم پشتیبانی دو ابرقدرت بزرگ شوروی و آمریکا از رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی، این ملت ایران بودند که با داشتن ایمان قوی به پیروزی رسیدند.

مهدوی با اشاره به عِرق ملی و ایمان مردم در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آن زمان خدامحوری بر کارها حاکم بود، جنگ پیش می‌رفت و کسی در پی کسب عناوین و جایگاه نبود؛ بلکه همه با نیت الهی کار می‌کردند.

وی داشتن وجدان کاری را یکی از عوامل موفقیت دانست و گفت: اگر به دنبال منافع شخصی نباشیم و به منافع ملی فکر کنیم و با وجود ثروت‌های ملی و نیروهای انسانی، اگر همت کنیم و خدامحوری در کارهای ما حاکم باشد، حتماً در عرصه جنگ‌های اقتصادی و رسانه‌ای پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار